OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mima Terminal AB söker idag en löneadministratör/redovisningsekonom.
I din roll som löneadministratör arbetar du främst med att självständigt sköta hela löneprocessen, men samtidigt vara med att sätta nya rutiner och policys tillsammans med övriga ansvariga då vi är inne i en fas av systembyten.
Rollen som ekonom innebär att du ger god service till våra kunder/leverantörer i ekonomiska frågor då du kommer arbeta med de dagliga flödena på ekonomiavdelningen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Administration inom lön
• Kund- och leverantörsreskontra
• Inkommande/utgående betalningar
• Hantera påminnelser
• Löpande redovisning
• Avstämningar
• Månadsbokslut/årsbokslut
• Analyser/utvärderingar
• Allmänt förekommande uppgifter och administration på ekonomiavdelning
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är ekonomiutbildad med 3 års erfarenhet utav ekonom och helst lön. Därtill ska du ha god vana av Officepaketet samt känna dig bekväm med att arbeta i ett affärssystem.
Vi använder Pyramid och det är meriterande om du har arbetat med detta innan.
Som person är det av stor vikt att du är strukturerad, uppmärksam på detaljer, lösningsorienterad samt ger en god service. Du är lyhörd och har en förmåga att sätta dig in i verksamhetens behov och förutsättningar.
Du är van vid att arbeta självständigt och har förmågan att prioritera, driva och slutföra uppdrag på ett systematiskt sätt.
Placeringsort: Skandia hamnen, Göteborg
Tillträde och ansökan
Heltid på kontorstider.
Vi önskar start så snart som möjligt.
Går igenom ansökningar löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Kollektivavtal: Hamn & Stuveriavtalet