OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Supplier Partner Sweden AB har sin verksamhet i Göteborg. Företaget verkar inom fordonsindustrin och tillhandahåller lösningar för tredjepartslogistik. Antal anställda är cirka 75 och bolagets omsättning är runt 50 msek per år. Administrationen av denna verksamhet sköts på huvudkontoret i Trollhättan där anställningen är i bolaget Supplier Partner IA. Huvudkontoret hanterar även de övriga koncernbolagen. Det förekommer mycket samarbete när det gäller ekonomiarbetet i de olika bolagen och det innebär flexibilitet och delaktighet.
Om tjänsten
I din roll som redovisningsekonom / löneadministratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av:
· Löpande bokföring och redovisningsarbete i Fortnox
· Hantering av kund- och leverantörsreskontra
· Fakturering
· Arbeta med löneprocessen i Visma lön samt tidrapportering i Trinax
· Följa gällande kollektivavtal (Teknikföretagen, IF Metall) och skatteregler
Om dig
Vi söker dig som har relevant utbildning och några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du har bra kunskaper i Excel och en god vana av att arbeta i affärssystem. Viktiga egenskaper i denna roll är att du är noggrann, arbetar strukturerat och har en god initiativförmåga. Du är analytisk och lägger stor vikt vid kvalitet i ditt arbete. Arbetet kräver att du kan arbeta självständigt och även samarbeta med dina kollegor inom ekonomifunktionen och i andra delar av verksamheten.
Skicka in din ansökan genom att bifoga personligt brev och cv. Vi tillämpar löpande urval. Tjänsten kan därför komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.