OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du några års erfarenhet av att arbeta som redovisningsekonom där du även har ansvarat för lön? Är du serviceorienterad och kommunikativ som person samtidigt som du har ett ordningssinne och siffervana? Då har vi möjligheten för dig! För kunds räkning söker vi nu en redovisningsekonom med ansvar för lön till deras nybyggda kontor i Helsingborg.
Rollen:
I rollen som redovisningsekonom arbetar du med uppgifter inom både ekonomi, redovisning samt lön. Du kommer att tillhöra ett mindre team och kommer att samarbeta med flera olika nivåer i organisationen. Du rapporterar till ekonomichefen som finns på plats i Helsingborg samt har kontakt med kollegor i andra länder.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är följande:
• Löpande bokföring, avstämningar och bokslutsarbete
• Administration av anläggningsregister
• Skatte- moms- och intrastatdeklarationer
• Leverantörsreskontra
• Periodiseringar och avstämning av balanskonton
• Projektredovisning
• Löneadministration för 70-80 anställda på både kollektiv och tjänstemannasidan
Utöver dessa arbetsuppgifter ser vi gärna att du ständigt vill förbättra och utveckla företagets rutiner och arbetsprocesser då det är en del av tjänsten. För rätt person finns där goda utvecklingsmöjligheter inom företaget på sikt. Arbetstiderna är förlagda 08-16:30 med möjlighet till flextid. Du kommer att vara anställd som konsult hos oss på Temp-team i 6 månader och kommer därefter att gå över i anställning hos kund.
Din profil:
För denna tjänst ser vi att du har minst tre års erfarenhet av ekonomi, redovisning och löneadministration för att självständigt kunna utföra dina arbetsuppgifter. Du har även följande kvalifikationer:
• God kunskap inom något löne- och bokföringssystem
• Mycket god kunskap inom Excel
• Flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift
För att passa i rollen har du ett ordningssinne, är noggrann i allt du tar dig för samt är sifferorienterad. Då tjänsten innebär mycket kontakt med flera nivåer i organisationen krävs det att du är kommunikativ och serviceorienterad som person. Du är med fördel mycket driven, ambitiös och kan snabbt anpassa dig till nya arbetsuppgifter. Vidare ser du lösningar på problem, trivs med att arbeta efter deadlines och är öppen för förändringar.
Upplysningar:
Är du intresserad av tjänsten vill vi ha in din ansökan omgående! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Cindy Hultman på Temp-Team på 040–6110770.
Välkommen med din ansökan!