OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adonia Omsorg arbetar med boende och stöd för ensamkommande ungdomar och andra unga vuxna på vägen mot ett självständigt liv. För familjer och vuxna som är i akut behov av tak över huvudet driver vi akutboende i Göteborg. Vi arbetar på uppdrag av socialtjänsten och är idag verksamma i Göteborg, Ulricehamn, Borås och Uddevalla. Vi har vårt huvudkontor i Göteborg
På Adonia Omsorg försöker vi alltid att arbeta utifrån orden "professionellt engagemang". För oss betyder det att vi har hjärtat med oss när vi gör vårt jobb, samtidigt som vi ser till att arbeta på ett genomtänkt, systematiskt och långsiktigt hållbart sätt.
Arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig en fullskalig ekonomiroll där vi både förväntar oss att du både tar fullt ansvar för, men också utför samtliga delar av bolagets ekonomifunktioner. I din roll som redovisningsekonom innebär det att du ensam kommer att ansvara för såväl kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring, avstämningar, attestflöde, löner, periodrapportering och årsbokslut samt övriga förekommande administrativa uppgifter. Då du blir en nyckelperson i bolaget kommer du även att ingå i bolagets ledningsgrupp.
Tjänsten är från 75% till heltid beroende på din profil och möjlighet till heltidsarbete. Vi ser gärna att du börjar så snart som möjligt.
Vem är du?
Vi söker dig med några års erfarenhet av ekonomiskt arbete och med ambitionen att ta ett eget ansvar för ett bolag. Du bör ha minst gymnasieutbildning eller högre utbildning.
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet, framförallt i Excel. Erfarenhet av Fortnox, Crona Lön och Qbis är meriterande men du skall generellt ha lätt för att lära dig stödjande IT-system.
Som person är du noggrann, ambitiös, social, prestigelös och självgående. Du tar dig an nya uppgifter på ett strukturerat och lösningsorienterat sätt och du ser dig själv långsiktigt i denna roll.
Vi sätter stort värde på förmågan att kunna ge ett gott bemötande mot kunder, leverantörer och kollegor. Vi lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet. Utdrag ur misstanke- och belastningsregister skall lämnas vid anställning.
Vi undanber oss all annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.
Kontaktpersoner på detta företaget
Samordnare Gustav Bobeck
031-7577110
Agnes Back
072-185 25 06
Gabriel Johnsson
031-7575110
Gustav Bobeck
031-7577110
Verksamhetschef Bitte Thorin-Godlund
0721852560
Föreståndare Joachim Berner
0721852562