Redovisningsekonom med driv och intresse för personaladministration

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter

För kunds räkning söker vi omgående en junior och driven Ekonom på heltid!

Som Ekonom hos vår kund arbetar du främst med:

- Löpande bokföring och löneadministration
- Kontroll och granskning av tidrapportering samt kontakt med Verksamhetschefer.
- Rapportering och sammanställningar till Försäkringskassan, Skatteverket och övriga externa instanser.
- Avstämning och återrapportering av tidssaldon, sjukfrånvaro etc.
- Övriga administration och mottagning av besökare samt telefon- och servicehantering.

Tjänsten kan komma att utvecklas mot en något mer renodlad ekonomitjänst efterhand!

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Maxkompetens men arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag. För rätt person finns det dock goda chanser att efter sex månader bli anställd direkt hos vårt kundföretag.

Din profil

Vi söker dig som är utbildning Ekonom på högskole- eller universitetsnivå, alternativt har motsvarande praktisk erfarenhet inom redovisning. Du har ett genuint intresse för såväl redovisning som personal- och löneadministration samt trivs du med att arbeta i en mångfacetterad roll.

Som person är du driven, nyfiken och arbetsam. Du gillar att arbeta i en relativt fri roll där du får ta stort ansvar och ges möjlighet att vara med och påverka. Du har lätt för att lära samt ställer du dig positiv till förändringar och har ett intresse för att arbeta i en varierande arbetsmiljö. Vidare är du noggrann, öppensinnad och serviceinriktad, du fungerar bra i grupp och är mån om att leverera enligt givna tidsramar. Att du har en hög flexibilitet och sinne för ordning och reda ser vi som en självklarhet.

För att lyckas i rollen har du även goda muntliga och skriftliga kunskaper i såväl svenska och engelska, samt har du goda kunskaper i något eller flera ekonomisystem, gärna Fortnox.

Start: Omgående, dock senast i mitten av maj månad.
Arbetsplats: Centralt i Växjö.
Arbetstid/omfattning: Heltid.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka gärna in din ansökan redan idag via vår hemsida www.maxkompetens.se. Välkommen med din ansökan!

Om oss

Maxkompetens startade 2003 och har kontor på sex orter i Sverige. Vi är ett av Sveriges ledande företag för uthyrning av studenter och akademiker och har en stor del av vår verksamhet riktad mot teknik och industri. Vi tillsätter årligen över 1 000 jobb och har ca 250 konsulter ute på uppdrag varje dag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Li Lövebrant
08-120 753 05
Daniel Stenberg
08-12075308
Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg
0705-461222
Madeleine Göransson

Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Göransson
0733205636
Kristina Lindberg

Sanna Hagelin
0733205638

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Konsult AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 20 april 2015

Besöksadress

Framtidsvägen 12, Växjö
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024