Redovisningsekonom med erfarenhet av cash management och controlling

Redovisningsekonom med erfarenhet av cash management och controlling

Arbetsbeskrivning

Du kommer att bli en del av ett dynamiskt och inspirerande team som kännetecknas av multikulturellt samarbete, service och lösningsdesign. Med ansvar för försäkring och riskhantering inom bolaget har du möjlighet att etablera affärsrelationer globalt. Du erbjuds en möjlighet att arbeta i en internationell koncern med närvaro i cirka 70 länder.

Vad innebär rollen
Du blir en del av teamet i bolagets koncerninterna försäkringsbolag som rapporterar direkt till huvudkontoret i Tyskland där din närmsta chef är stationerad, övriga teammedlemmar finns fördelade både i Mölndal och i Tyskland. I din roll ingår framtagande och rapportering av profit&loss samt balansräkning i samarbete med dina kollegor. Du kommer att producera interna premietilldelningsnycklar för uppdelning av gruppremier på årsbasis. Vidare är du involverad i rapporteringsärenden och bidrar med budget- och prognosplanering för de olika avdelningarna. Du upprätthåller korrekt bankkontoinformation i samarbete med ledningen och kontrollerar betalningar av globala försäkringspremier och kontoavstämningar. I rollen ligger även uppköp av visst kontorsmaterial och att fungera som ett stöd i de olika projekten.

Vem söker vi?
Vi tror att du har en bakgrund inom redovisning och att du idag antingen har en roll inom redovisning eller som controller. Har du erfarenhet av att köpa upp och/eller tillhandahålla försäkringstjänster är det meriterande. För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet från ett större internationellt bolag och även att du har ambitionen att lära dig en ny bransch. Du har färdigheter inom ekonomisk administration och rapportering samt en stark analytisk känsla. Du är engagerad, grundlig och konstruktiv samt en lagspelare med sociala färdigheter. Vidare är du duktig i system och har mycket god kunskap inom MS-Office, särskilt Excel. Examen i ekonomi eller motsvarande är meriterande. Då allt ditt arbete kommer utföras på engelska i en internationell kontext är det viktigt att du till fullo behärskar engelska i såväl tal som skrift.

Ytterligare information om uppdraget
Vi söker dig som vill arbeta 50-80%. Kanske har du ambitionen att bli anställd direkt av vår kund efter en tid som inhyrd konsult eller så driver du eget bolag. Oavsett vilket är du varmt välkommen med din ansökan. Du kommer vara placerad i trevliga lokaler i centrala Mölndal.

Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Katarina Forslund på telefonnummer 031-333 54 82. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel: redovisningsekonom

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 september 2020
  • Ansök senast: 21 september 2020

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


14 november 2024

Business Controller till Recipharm i Uppsala

Business Controller till Recipharm i Uppsala

14 november 2024

14 november 2024

Senior Business Controller till växande team

Senior Business Controller till växande team

14 november 2024