Redovisningsekonom med erfarenhet av förändringsprocesser – ca 3 månader

Redovisningsekonom med erfarenhet av förändringsprocesser – ca 3 månader

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:
För kunds räkning söker vi en senior redovisningsekonom med erfarenhet av förbättring- och förändringsprocesser kring revisions-, redovisning- och rapporteringsprocesser. Företaget sitter i fina lokaler norr om Stockholm. Uppdraget är tänkt att starta omgående och pågå under ca tre månader. Hel- eller deltid kommer att vara möjligt.

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Avanzera och jobba ute hos kund. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön innevarande månad samt betald semester. Även du som associerad konsult är välkommen med din ansökan.


Arbetsuppgifter:
- Samordna och förbättra den årliga revisionsprocessen
- Kontakt med externa revisorer och styrelsen
- Stöd för lagstadgad redovisningsprocess
- Implementera ett ekonomiskt och administrativt process- och hanterings- / rapporteringssystem för att säkerställa efterlevnad, dvs i god tid inlämnande av skatter mm.
- Uppdatera och implementera alla nödvändiga affärspolicyer och redovisningsmetoder
- Förbättringsförslag kring kritiska ekonomifrågor till VD och huvudkontoret och ge råd om förbättringar och minimering av risker
- Underlätta och stödja effektiv och konsekvent ekonomi och affärsverksamhet
- Samarbeta och ge råd/förbättringsförslag till huvudkontorets finans och skatteavdelning, vad det gäller för affärs- och organisationsförbättringar


Din bakgrund:
Vi söker dig som har arbetat med att se över processer och effektiviseringsförslag. För att du ska kunna komma igång snabbt och effektivt ser kund att du har arbetat nordiskt samt i affärssystemet SAP. Företaget är internationellt, vilket innebär daglig kontakt både skriftligt och muntligt på engelska med huvudkontoret i England men även andra länder kan vara aktuella att ha kontakt med.

Vi tror att du kommer att trivas om du är en person som gillar att lyfta blicken, se över processerna och komma med effektiviseringsförslag.


Om oss:
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg

Malin Klingberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanzera AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 december 2020
  • Ansök senast: 8 januari 2021

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


Projektcontroller

Projektcontroller

22 november 2024

Ekonomikonsult (Pyramid) interim Kista - Omgående

Ekonomikonsult (Pyramid) interim Kista - Omgående

22 november 2024

Seniorkonsult inom Ekonomi och Finans

Seniorkonsult inom Ekonomi och Finans

20 november 2024