OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Qi Construction AB hjälper privatpersoner att förverkliga sina drömmar om ett finare och bättre boende. Vår unika positionering är en kombination av kompetent rådgivning, förtroendeskapande försäljning, kvalitetsmedvetna hantverkare och rimliga priser. Vi har renoverat åt privatpersoner sedan 12 år tillbaka och omsatte 30 miljoner kronor 2018. De flesta av våra kunder kommer via referenser. Vi har mycket goda vitsord på reco.se och Brabyggare, är ett av landets 2,4% trippel-A-företag och vårt kontor ligger i Sollentuna. Idag arbetar 38 personer på företaget, varav 5,5 inom administrationen.Tills idag har redovisning och lön varit outsourcat till ett större redovisningsföretag, men QICON har vuxit så mycket att det nu är dags att förändra verksamheten och anställa en redovisningsekonom med erfarenhet av lönehantering, som tillsammans med oss är redo att ta nästa steg i sin och företagets utveckling.Rollen innebär att självständigt ansvara för bla bokföring, deklarationer, budget och rapporter, löner samt fakturering. Rollen blir en av företagets viktigaste och ett av VD delegerat företagsansvar kan följa med rollen för den som är beredd att axla detta.Några av de vanligaste arbetsuppgifterna är· Kontering av leverantörsfakturor i elektroniskt system Palette.· Löpande bokföring i Fortnox · Inlämning av periodiska skattedeklarationer· Framtagning av årsbudget, samt uppföljningsarbete· Månadsvisa avstämningar och rapporter till styrelsen· Ekonomisk utvärdering av byggprojekten· Årsbokslut och årsredovisning· Lönehantering och hantering av flex-tid och lönespecar i Kivra.· K10 och KU· Månatlig fakturering till kunder· Hantering av tilläggsbeställningar· ROT-ansökningar· Hantering av förbrukningsinventarier och inventarier, samt service på dessa· Hantering av fordonsflotta och körjournaler· Hantering av lager och inköp till detta· Hantering av försäkringar och försäkringsärenden· Hantering av telefonabonnemang hos tre.Din bakgrund är en ekonomisk eftergymnasial utbildning samt flera års erfarenhet av bokföring, löneadministration och budgetarbete, gärna i tjänsteföretag. Du har tidigare hanterat hela löneprocessen samt arbetat med både kund- och leverantörsreskontra.Du är väl förtrogen med både svenska och engelska språket i tal och skrift. Du är duktig på IT-system generellt, har mycket goda kunskaper i Microsoft Excel och det är en fördel om du arbetat i Fortnox.Du har en grundförståelse inom juridik och kan lätt tolka olika kollektivavtal.Som person är du duktig på att planera och organisera och du är service – och kvalitetsorienterad. Du är mycket noggrann och har öga för detaljer. Du tycker om att administrera och ser det som en av dina starka sidor. Du är prestigelös och kan arbeta med både stort och smått.Många av rutinerna kring rollen finns redan, men i samband med att vi lägger över arbetet internt erbjuds stora möjligheter att kunna påverka och prägla rollen på det sätt som du själv önskar. Ett engagemang och ett driv ses därför som viktiga egenskaper.
Kontaktpersoner på detta företaget
VD Carl Kjellberg
0703557136