OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli en del av Region Östergötlands ekonomifunktion som är en av länets största arbetgivare för ekonomer och ekonomiadminstration? Det är en arbetsplats där du får möjlighet att arbeta tillsammans med en rad olika professioner och där kunden är alla verksamheter inom Region Östergötland. Redovisningsekonom inom Region Östergötland är en del av flera roller inom ekonomiområdet och det finns goda möjligheter till utveckling inom organisationen. Ekonomiservice består av två enheter med totalt 45 medarbetare som stöttar regionens verksamheter och hanterar löpande redovisning, kund- och leverantörsreskontra och bokslut. En av våra mest erfararna redovisningsekonomer med inriktning mot anläggningsredovisning går vidare till annat arbete och vi vill hitta just dig med rätt kompetens! Vi söker dig som trivs i rollen att ge stöd till andra verksamheter men också känner starkt för för korrekt redovisning och god intern kontroll.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifterna innefattar att genomföra korrekta och väl dokumenterade period- och årsbokslut, arbeta med anläggningsredovisning samt ekonomiadministrativa uppgifter. Du är en del av redovisningsekonomgruppen, men förväntas också arbeta självständigt med en eller flera verksamheter som var och en har en ekonomiansvarig eller ekonomichef. Som redovisningsekonom arbetar du aktivt med att bidra till måluppfyllelse och driver tillsammans med kollegor ständiga förbättringar inom området redovisning och intern kontroll. Redovisningsekonomgruppen är också andra linjens kundtjänst för frågor kopplade till redovisning och intern kontroll. Arbetet innebär även att förklara ekonomi och redovisningsrutiner för andra professioner.
Utbildning och erfarenhet
Du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har erfarenhet av redovisningsarbete och bokslutsarbete, samt utveckling av processer och arbetssätt. Det är meriterande om du har erfaranhet av anläggningsredovisning och av ekonomisystetmet Agresso/Unit4 Business World. Du har goda kunskaper i talad och skriven svenska.
Personliga egenskaper
I den här tjänsten lägger vi stor vikt vid de personliga egenskaperna. Du är en engagerad medarbetare, efterfrågar stöd när det behövs och du delar med dig av dina idéer om hur metoder och arbetssätt kan förbättras. Du har god förmåga att skapa struktur och är initiativtagande.Du är självgående men samarbetar också bra med andra på ett flexibelt och serviceinriktat sätt. Eftersom en del av tjänsten innefattar att informera och ibland utbilda andra är tydlighet och att du säkerställer att ditt budskap når fram också en viktig egenskap.
Anställning och information
Tjänsten är en tillsvidaretjänst med tillträde enligt överenskommelse
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Karin Smedberg, 010-103 05 64, karin.smedberg@regionostergotland.se
Facklig företrädare för:
SACO är Håkan Hultberg,010-103 05 19
Vision är Lotta Dahl, 010-103 23 96
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 25 juli 2021. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Tjänsten har ID-nummer 20211046.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48