Redovisningsekonom med fokus på Bostadsrättsföreningar

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi nu dig som vill hoppa på ett konsultuppdrag på 3-4 månader. Kunden har efter inhyrningstiden för avsikt att anställa om alla är överens.

Vår kund har i uppdrag att leverera redovisningstjänster till bostadsrättsföreningar. Rollen är utåtriktad och innehåller förutom redovisningen många kontakter med bl.a. boendestyrelser. Kunden har ett ständigt fokus på att utveckla och förbättra kvalitén på sina tjänster till sina kunder och vi hoppas att du är den som kommer bli en del av det teamet. I rollen ingår du i ekonomiteamet och jobbar i trevliga lokaler norrort.

Dina arbetsuppgifter

Löpande redovisning och avstämningarUpprätta kvartals- och årsbokslutUpprätta årsredovisningar och inkomstdeklarationerUpprätta budget tillsammans med styrelsenMyndighetsrapportering såsom moms, skatter, arbetsgivaravgifterProcess- och rutinutvecklingService och stöd till styrelserKontakt med revisorerAgera back-up till kollega inom området hyresavisering samt pant- och lägenhetsförteckningar

Vem är du?

Vi söker dig som har arbetat med redovisning i K2 eller mindre K3-bolag, som förstår hur resultat- och balansräkning hänger ihop, och som vill arbeta i en konsultativ och bred roll med många kontaktytor. Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Har du erfarenhet av att självständigt upprätta kvartals- och årsbokslut samt inkomstdeklarationer är detta meriterande. Likaså om du tidigare arbetat med redovisning för bostadsrättsföreningar eller på redovisningsbyrå, har erfarenhet av löner eller har arbetat i något av våra system 3L, UBW (Agresso), Hogia eller Visma bokslut.

I din roll ansvarar du för ett antal kunder i form av boendestyrelser. Utöver den löpande kontakt du har med dina kunder under året så träffas ni också i personliga möten två gånger per år. Dessa möten sker på kontorstid.

Då du kommer att samverka med många olika typer av personer tror vi att du får energi av att kommunicera och bygga relationer med andra. Du gillar när du får vara involverad i vad som händer och jobbar bra när du får ta egna initiativ, lösa problem och driva ditt arbete framåt. Du är förtroendeingivande, noggrann och ser vikten av att ha kvalitet och service i fokus och har ett öga för förbättringsmöjligheter. Då vår avdelning är i uppbyggnadsskede behöver vi dig som har en prestigelös inställning och som kan känna dig trygg i ett skede av uppbyggnad och utveckling.

I den här rollen söker vi en person som har ett allmänt intresse för system, en god datorvana och en vana av Officepaketet. För att lyckas och vara framgångsrik i rollen behöver du också behärska svenska i tal och skrift.

Ansökan

I denna process samarbetar vår kund med EQonomy/Wise Professionals. Önskar du mer information eller har frågor om tjänsten kontakta Andreas Larsson på andreas.larsson@wise.se. Vi kommer att presentera kandidater löpande varför vi gärna ser att du inte väntar med ansökan. För de kandidater som går vidare i processen till kund kommer eventuellt en bakgrundskontroll att genomföras.

Varmt välkommen att söka!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EQonomy
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2020
  • Ansök senast: 25 oktober 2020

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024