OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Domstolsverket arbetar med administration och utveckling för Sveriges Domstolar. I Domstolsverket arbetar cirka 340 personer och myndigheten är placerad i centrala Jönköping där vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och utvecklande miljö. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund.
Ekonomiavdelningen ansvarar för Sveriges Domstolars finansering, budgetering och redovisning samt löneadministration. Avdelningen svarar vidare för uppföljning, analys och prognostisering av Sveriges Domstolars ekonomi och verksamhet.
Enheten för ekonomistyrning svarar för att den ekonomiska redovisningen för Sveriges Domstolar är tillförlitlig och rättvisande samt framtagande av de finansiella delarna i Sveriges Domstolars delårsrapport och årsredovisning. Enheten ansvar också för utveckling och förvaltning av ekonomi- och PA-system.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill arbeta med redovisningsfrågor samt ekonomiadministrativa systemfrågor. I denna roll kommer du bland annat att vara med och förvalta och utveckla våra ekonomiadministrativa system. Du kommer att arbeta med kravställning och medverka i testarbete inför uppgraderingar och versionsbyten. Att medverka i kartläggning, dokumentation och utveckling av våra ekonomiadministrativa verksamhetsprocesser är andra arbetsuppgifter. Du kommer också att delta i löpande redovisningsarbete och upprättande av bokslut. I rollen ingår vidare att stödja, informera och utbilda användare.
KVALIFIKATIONER
Du har examen som Civilekonom med inriktning mot redovisning och revision samt erfarenhet av ekonomiadministrativa systemfrågor. Du har tidigare arbetat med statlig redovisning och har goda kunskaper om ekonomisystemet Agresso. Särskilt värdefullt är det om du har arbetat med kravställning eller systemförvaltning. Vi ser också gärna att du har erfarenhet från att ha arbetat med ekonomiska frågor inom, och har kännedom om, Sveriges Domstolars organisation och verksamhet. Det är också en fördel om du har erfarenheter från att ha arbetat kundorienterat i någon form av servicebefattning eller vana att leda utbildningar. Du har goda kunskaper inom Officepaketet och kommunicerar väl på svenska i tal och skrift.
Som person är du positiv och ansvarstagande och har viljan och förmågan att utföra dina arbetsuppgifter med hög kvalitet. Du är flexibel och prestigelös och hjälper gärna till där det behövs. Utifrån dina arbetsuppgifter är det viktigt att du har en god förmåga att arbeta utåtriktat och kommunikativt och med en god känsla för service. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor.
ÖVRIGT
Placeringsort Jönköping.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Pia Åkerberg
036-15 55 93
Viveca Falk
036-15 53 80
Henrik Rosell
036 – 15 53 77
Pia Kopp
036 – 15 53 86
Karin Klahr
Henrik Rosell
036-15 53 77
Markus Erlandsson
0705-35 96 02
Anna Widing-Torstensson
0734 - 60 61 71
Kjell-Åke Nilsson
0708-35 96 80
Marina Lindgren Sand
0708-29 62 70