Redovisningsekonom med helhetsansvar till konsultbolag - start i november!

Redovisningsekonom med helhetsansvar till konsultbolag - start i november!

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en självständig redovisningsekonom med vana av att ta ett helhetsansvar för ett bolag till en av våra kunder på Lindholmen. Tjänsten är vikariat på heltid med start i november och löper tom januari 2023.

Vad innebär rollen och vem söker vi?

Som redovisningsekonom kommer du att arbeta i en bred roll där du självständigt ansvarar för bolagets redovisning, vilket innebär fakturering, kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring, moms, skatt, månads- och årsbokslut samt rapportering till VD.

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomiområdet och med erfarenhet av löpande bokföring och självständiga bokslut. Har du tidigare arbetat i Visma Control, Visma PX, Visma DCE och Cognos är det meriterande och vi förutsätter att du har goda kunskaper i Excel.

Ditt närmsta team består av tre konsultchefer och du har i rollen många kontaktytor både internt och externt. Därav ser vi gärna att du är framåt, social och trivs med att ha kontakt med andra. Då bolaget är internationellt, är du även bekväm i att kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift.

Som person är du självgående, trygg och nyfiken i ditt förhållningssätt. Vidare är du prestigelös och är noggrann i ditt arbete samt van vid att hålla deadlines.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Amanda Karlsson på 076-647 16 53. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 oktober 2021
  • Ansök senast: 18 oktober 2021

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


29 november 2024

28 november 2024