OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation
Riflex Film AB ägs av tyska KAP AG med säte i Fulda. Riflex Film AB är en av Nordens få tillverkare av plastfilmer genom s.k. kalandrering och arbetar med en utpräglad specialiserings- och nischproduktstrategi. Företaget täcker hela kedjan från produktutveckling till produktion och försäljning. 98 % av produktionen går på export, framför allt till de större länderna inom EU, men en viss andel säljs även globalt. Riflex Film AB har 65 anställda och omsätter 175 MSEK. Ytterligare information om företaget finner Du på: www.riflexfilm.com.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Till Riflex Film AB söker vi nu en Redovisningsekonom som lockas av ett stimulerande och omväxlande arbete i en internationell miljö och vill bredda sig och utvecklas inom inköp.
Som Redovisningsekonom ansvarar Du, tillsammans med vår Accounting Manager, för löpande redovisning och bokföring, kund- och leverantörsreskontror, avstämningar,
månads-, kvartals- och årsbokslut inklusive inrapportering i linje med koncernens policys och krav från myndigheter. Rapporteringen följer både svenska redovisningsregler och International Financial Reporting Standards (IFRS).
Till rollen ingår även att stötta organisationen i inköpsfrågor. Du arbetar nära produktionen för att proaktivt kunna agera och förebygga produktionsstopp till följd av avsaknad av material i första hand råvaror och emballage.
Vi erbjuder Dig ett varierat arbete med många personliga kontakter, såväl internt som externt samt goda möjligheter att själv ansvara för att kontinuerligt utveckla, effektivisera och optimera tjänsten och dess arbetsuppgifter
Din profil
Vi söker Dig som har en eftergymnasial ekonomiutbildning och några års erfarenhet av självständigt arbete med löpande redovisning samt månadsbokslut. Vi ser det som meriterande om Du tidigare har arbetat med koncernredovisning och/eller inköp.
Vidare kräver rollen flytande muntligt och utmärkt skriven svenska och engelska. Kunskaper i tyska är meriterande. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet och förväntar oss att Du har god förmåga att planera och organisera ditt arbete väl samt snabbt finna lösningar vid eventuella hinder.
Du bygger goda relationer till företagets leverantörer med hjälp av ett professionellt arbetssätt och en affärsmässig inställning. Vidare är Du initiativtagande och får saker att ske samtidigt som Du är prestigelös och tar hjälp när det behövs. Du identifierar och säkerställer lösningar som korresponderar till kundens behov.
Oväntade situationer hanterar Du med bevarat lugn och fokus. Du finns tillgänglig för att stötta och ge andra hjälp vid behov samt är mån om att skapa ”win--win”-lösningar.
Ansök redan idag!
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Marie Johansson och nås på 0700-911403 eller på marie.johansson@unikresurs.se
Väl mött!
Unik Resurs
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84