OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med kompetenta och engagerade medarbetare erbjuder Utvecklingspedagogik Sverige AB skola och omsorg som bidrar till utveckling, delaktighet och livskvalitet för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. Företaget driver förskola, grund- och grundsärskola med fritidshem, gymnasiesärskola och gymnasium. Våra omsorgsverksamheter omfattar korttidstillsyn, ungdomsboende och daglig verksamhet. Vi är ett familjeägt företag och samtliga verksamheter präglas av hög kvalitet och individuellt utformade insatser. Vi har ca 500 medarbetare och finns i Stockholms län men i takt med att vi växer så kan det geografiska området utökas.Är du en erfaren ekonom med intresse för utveckling och förändring som vill arbeta i en organisation som präglas av kvalitet, omtanke, respekt och kunskap? Söker du en bred, men även verksamhetsnära, ekonomiroll där du arbetar både i team och självständigt? Då kan detta vara något för dig!
Arbetsuppgifter
Rollen är en administrativ och operativ stöd- och servicefunktion där du kommer ansvara för arbetsuppgifter inom löpande redovisning, bokföring och rapportering av moms och skatter, bokslutsarbete, kundreskontra inkl. fakturering och intäktsredovisning, likviditetsprognoser samt rapportering internt och externt. I arbetet ingår även arbete med budget och prognos samt analys och uppföljning av dessa. Du är en del av vårt ekonomiteam och kommer arbeta nära övriga i teamet, så väl som med andra team på vårt kontor, för att tillsammans föra oss framåt. I rollen ingår även regelbunden kontakt med resultatansvariga inom företaget samt med externa intressenter.
Du kommer ha egna ansvarsområden som kan utökas och förändras över tid, beroende på företagets och omvärldens behov av flexibilitet och utveckling. I rollen ingår att ta initiativ till, samt driva och utveckla, rutiner och arbetssätt för uppföljning och rapportering. Du kommer att inneha varierande egna ansvarområden inom ekonomiavdelningen samt att du förväntas kunna självständigt driva och utveckla rutiner och arbetssätt för att bidra till ökad kvalitet, effektivitet och automatisering.
Du rapporterar direkt till ekonomichefen. Arbetet ska alltid ske utifrån företagets värderingar; framåt, tillsammans med hjärta och klokhet.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk examen eller annan motsvarande eftergymnasial utbildning inom ekonomi. 2-3 års erfarenhet från en liknande roll är ett krav. Erfarenhet av lönsamhets- och finansiella analyser meriterande. Du behöver självständigt kunna hantera moms- och skatteredovisning, bokslutsarbete, likviditetsprognoser, löpande redovisning, samt kund- och leverantörsreskontra. Vi söker dig med god erfarenhet av lagar och regler inom ekonomi- och redovisningsområdet samt att du är intresserade av ekonomiska analyser som kan bidra till verksamhetens utveckling framåt. Du är proaktiv och gillar att jobba i en arbetsmiljö med varierad komplexitet. Då rollen innebär att du stöttar andra i frågor kring ekonomi så krävs det att du är en prestigelös lagspelare med en mycket god samarbetsförmåga och att du kan bygga relationer genom en god kommunikativ och pedagogisk förmåga samt kan hantera känslig information med integritet. Du är noggrann, strukturerad och mån om att ditt arbete utförs med hög kvalitet och inom givna deadlines.
Övrigt
Du bör ha har mycket goda kunskaper i Officepaketet och specifikt i Excel och PowerPoint samt erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem och beslutsstödsystem (gärna Hogia Ekonomi, Hogia Approval och Insikt). Du behöver kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten och arbetsprov kan komma att ske för slutkandidater. Eget driv, ansvarstagande och integritet är viktiga egenskaper för rollen då du kommer hantera information i förtroende.
Vi erbjuder dig
Vi tillämpar kollektivavtal.
Vi erbjuder dig friskvårdsbidrag och andra förmåner via vår förmånsportal.
Varaktighet
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Tillträde
Snarast, efter överenskommelse
Arbetstid
Deltid/Heltid Tjänsten är tänkt att vara på deltid på 80% men om önskemål finns så kan det finnas möjlighet till att göra en överenskommelse om en högre tjänstgöringsgrad
Lön
Individuell månadslön
Sista ansökningsdatum
2023-03-03. Intervjuer kommer ske löpande och rekryteringen kan komma att avslutas före ansökningstidens slut. Välkommen med din ansökan!
Före anställning kommer utdrag ur belastningsregistret att begäras in.
Vi väljer att hantera denna rekrytering internt och avböjer alla eventuella erbjudanden om hjälp med rekrytering från externa företag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Per Torstensson, bitr. rektor
+468 517 07 240
Annika Pernikliski, Chef Omsorg
08-517 07 177
Annika Pernikliski, Chef Omsorg
08-517 07 177
Anna Kirch, Verksamhetschef
073-270 67 75
Johan Thorsell, Biträdande rektor
0851707149