Redovisningsekonom med intresse för hållbarhetsfrågor sökes till Västerås

Redovisningsekonom med intresse för hållbarhetsfrågor sökes till Västerås

Arbetsbeskrivning

Är du en strukturerad, stabil och självgående med erfarenhet av arbetet som redovisningsekonom? Kan du även starta omgående? Då bör du läsa vidare

Om uppdraget

Vår kund är ett kommunalförbund som utgörs av ett flertal kommuner. De arbetar för en hållbar och miljöriktig avfallshantering och återvinning. Viktiga värdena för kundens arbete är uthållig miljöhänsyn, bra service, god kvalitet, hög effektivitet, stort engagemang och stor kompetens. Omfattningen av uppdraget är på heltid med start snarast och förväntas pågå fram till årsskiftet 2020/2021. Placering är strax utanför centrala Västerås varav B-körkort är ett krav.

Dina arbetsuppgifter

Rollen innebära vanligt förekommande arbetsuppgifter inom redovisning samt att arbeta med att upprätta bokslut, både månads-, delårs-, och helårsbokslut. Du kommer att arbeta i ekonomisystem och i digitala beslutsstödssystem. Vidare kommer du även att ta del av komplicerade språkligt underlag och vi ser därför att du har en god språklig analytisk förmåga. Arbetet kan även innefatta utvecklingsarbete av rutin-, process-, och systemförbättringar.

För ovanstående söker vi dig som är ansvarsfull, driven och strukturerad. Vi ser också att du kan organisera och prioritera arbetsuppgifter på ett sätt så att de genomförs på ett effektivt sätt och inom satt tidsram. Vi ser att du som söker brukar beskrivas som lyhörd, kommunikativ och med en god samarbetsförmåga. Vidare kan du behålla lugnet i pressade situationer där du bibehåller ett realistiskt perspektiv och fokuserar på rätt saker. Du håller verksamhetens bästa som grund i ditt agerande och har förmåga att se helheten. Meriterande är även om du har intresse för samhälls-, miljö-, och hållbarhetsfrågor.

Dina kvalifikationer

- Akademisk examen inom ekonomi eller likvärdig utbildning
- Ett par års erfarenhet av liknande roll inom redovisningsområdet
- God erfarenhet av att bidra till upprättandet av månads-, delårs-, och årsbokslut
- God vana av arbete i ekonomisystem
- God kunskap inom IT samt i MS Officepaketet
- Goda kunskaper i svenska, tal och skrift
- B-körkort


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 31 mars 2020

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare sofie.nilsson@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 mars 2020
  • Ansök senast: 31 mars 2020

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024