OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kansliet AB har sedan 2008 arbetat för att ge våra kunder en total ekonomi-och löneservice utöver det vanliga!
Vi kallar det All Inclusive, eftersom vi är en extern löne-och redovisningsavdelning till skillnad från den klassiska "byrån".
Vi arbetar i både kund-och uppgiftsorienterade processer där varje medarbetare hanterar sin del.
I december 2020 fick vi ta emot priset för Årets nytänkande byrå i Qbis Partner Awards, och vi fortsätter alltid stäva efter att förbättra och tänka både nyare och bättre!
Våra kunder finns i hela landet och i många olika branscher, bland annat i föreningsvärlden där vi har glädjen att få ta hand om ekonomi och personal för ett antal av Sveriges större idrottsföreningar.
Arbetsuppgifter:
Som Redovisningsekonom på Kansliet ansvarar du för redovisning, månadsbokslut och rapportering, skatt och deklaration, årsbokslut och årsredovisning etc för ett antal kunder. Du är även länken mellan kunden och vårt interna kundteam och har en viktig roll i att styra och följa upp kunduppdraget. Du jobbar i ett strukturerat arbetsflöde tillsammans med de övriga i kundteamet som sköter kund- och leverantörsreskontra, löner mm.
Du gillar att vara självgående och arbeta under eget ansvar. I din roll kan även ansvar för en eller flera uppgiftsorienterade processer förekomma.
Dina personliga egenskaper:
Vi tror att du har erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter och är taggad på att utvecklas vidare.
Som person är det värdefullt för oss att du är ansvarsfull, positiv, social och initiativrik, och klarar av att hantera uppgifter effektivt och noggrant.
Det är viktigt att du trivs med att arbeta i team, är stresstålig samt är driven i att utveckla ditt eget ansvarsområde.
Du har en viktig roll i kundrelationen vilket kräver mycket goda egenskaper inom kommunikation och svenskakunskaper.
Erfarenhet & kunskap av excel, olika ekonomi- och bokslutsprogram är en självklarhet.
Extra meriterande om du arbetat i
-NAV/BC
-Fortnox
-Centsoft
-Capego
Det är viktigt att du är en god ambassadör och kan representera de värderingar Kansliet AB står för.
Det är även viktigt att du inte är allergisk eftersom vi har en mops som arbetar hos oss.
Vi erbjuder en arbetsplats med högt i tak, nära till skratt även när arbetsbelastningen är hög, och frihet under ansvar.
Som anställd hos oss på Kansliet erbjuds du bland annat möjlighet att, om arbetsuppgifterna tillåter, själv påverka när och varifrån ditt arbete utförs.
Givet rådande läge är det ett krav att du antingen bor på gång-eller cykelavstånd från vårt kontor i Täby, eller har möjlighet att ta dig till arbetet i egen bil.
Arbetstid/Varaktighet:
Omfattning 75-100% enligt ök. Tillsvidareanställning som föregås av 6 månaders provanställning. Tjänsten är vid vårt kontor i Täby. Arbetstid: ca 8.00 till 16.30.
Välkommen med din ansökan snarast i form av personligt brev inklusive löneanspråk samt CV till info@kansliet.net. Intervjuer kommer ske löpande. Tillträde enligt ök, dock senast 1/4.
#jobbjustnu