OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt uppdrag:
Letar du efter ett uppdrag med start i augusti? Har du erfarenhet av redovisning och SAP? Då kan det här vara rollen för dig!
Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader där du kommer vara anställd av Avanzera AB och arbeta hos vår kund. Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Solna.
Vi värdesätter starkt att du känner dig trygg i din anställning hos oss. Därför erbjuder vi alltid dig som medarbetare en marknadsmässig månadslön, pensionsavsättning, friskvårdsbidrag och anslutning till vårt kollektivavtal.
Har du eget företag och vill fakturera din tid så går det minst lika bra!
Finance & Accounting hos vår kund består av ett samarbetande team på 9 personer där alla är specialister och koordinerar outsourcade funktioner inom respektive område.
Företaget sitter i trivsamma lokaler i Solna och tempot i den internationella börsnoterade koncernen gör sig till känna dagligen.
Som Redovisningsekonom hos vår kund kommer du att bidra med din kunskap och erfarenhet samt ansvarar för arbetsuppgifter inom lagerredovisning, anläggningsregister samt kontoavstämningar och hjälp vid bokslut.
Du kommer att vara en del av svenska ekonomiavdelningen och rapportera direkt till den svenska ekonomichefen.
Arbetsuppgifter:
- Lagerredovisning
- Leverantörreskontra (stöd till leverantör-reskontransvarig med det dagliga flödet av förfrågningar gällande leverantörsfakturor, interna påminnelse samt uppföljning av oattesterade fakturor)
- Inkasso samt behjälplig med SOX kontroller inom AP
- Anläggningsregister (stöd med verifiering och rapporter registrering av ändringar i det interna verktyget samt fakturering inom koncernen)
- Posthantering av det gemensamma mejl-boxen
- Kontoavstämningar och behjälplig vid bokslut
- Övriga utredningar och projekt beroende på ditt intresse och tidigare erfarenhet
Din bakgrund:
För denna roll ser vi helst att du har akademisk examen inom redovisning samt erfarenhet från liknande tjänst. Du har intresse och förmåga att se helheten i arbetsuppgifterna samtidigt som du är detaljfokuserad. Tjänsten innebär många olika kontaktytor med flera delar av organisationen så det är viktigt att du är kommunikativ. För denna tjänst söker vi dig med erfarenhet från SAP.
Då vår kund är ett stort internationellt företag är det bra om du har erfarenhet eller intresse av att arbeta i en internationell miljö.
Vi ser att du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om oss:
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg
Malin Klingberg