Redovisningsekonom med löneansvar till Svenska Pappersbruket

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Svenska Pappersbruket AB är en av världens ledande producenter av servettpapper, s.k. Tissue. Bolaget har 40 anställda och omsätter 2016 ca 160 miljoner kronor. 90 % av bolagets försäljning går på export till Väst- och Östeuropa, Asien, Oceanien och Afrika. Bolaget driver också en industripark med uthyrning av lokaler och tillhandahållande av logistiktjänster.

Mer om tjänsten

Tjänsten som redovisningsekonom med löneansvar innefattar alla arbetsuppgifter som förekommer på en ekonomiavdelning. Du kommer att arbeta med:

• Kund- och leverantörsreskontra
• Löpande redovisning
• En stor del av avstämningsarbetet i samband med bokslut
• Löneberäkning och utbetalning till både tjänstemän och kollektivanställda
• Skattedeklarationer

Varje månad görs kompletta och noggranna månadsbokslut. Bokslutet är normalt färdigt den 10-12 i månaden. I syfte att hela tiden ha full kontroll på verksamheten framställs veckorapporter som summerar veckan som gick. I syfte att följa upp verksamheten på bästa sätt sker redovisningen noggrant per kostnadsställe. Du rapporterar till ekonomichefen som är på plats 2-3 dagar i veckan. Du supporterar även plats- och marknadschef i arbetet med kunderna samt HR-chef med relevanta löneunderlag.

Du arbetar med löner utifrån två kollektivavtal: Unionens och Pappers. Svenska Pappersbruket bedriver sin verksamhet i skift.

Din profil

Du är trygg i din kunskap och har dokumenterad erfarenhet av både redovisning och löneadministration. Erfarenhet är viktigare än utbildning men vi tror att du är gymnasieekonom - eventuellt med någon eftergymnasial komplettering. Du anser dig själv vara noggrann och strukturerad. Det är mycket viktigt att du är prestigelös och kommunikativ - du frågar hellre en gång för mycket än en gång för lite. Det är viktigt för dig att vara engagerad i ditt arbete och du vill förstå verksamheten och vad som driver den framåt. Du värdesätter en god kontakt med dina kollegor och bidrar till att skapa en god stämning på arbetsplatsen.

Bolaget arbetar i Pyramid och AGDA - på sikt är tanken att du ska vara bolagets Superuser i dessa system. Om du har erfarenhet av dessa/något av dessa system är det klart meriterande. Det är ett absolut krav att du har god erfarenhet av att arbeta i integrerade affärssystem. Din Excelkunskap är god liksom din engelska - du tvekar inte att vare sig samtala eller skriftväxla på engelska med kunder, agenter och leverantörer.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på vår hemsida www.dreamwork.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Malin Nissen, 042-17 66 13 alternativt malin.nissen@dreamwork.com.

Om Dreamwork

Vi på Dreamwork är People-Management-konsulter för människor och organisationer. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepeneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och finns på sju orter i Sverige med huvudkontoret i Helsingborg. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001 och under 2015 hade vi en tillväxt på 51 %.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 5 december 2016

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


Erfaren och nyfiken ekonom sökes till Oljemagasinet

Erfaren och nyfiken ekonom sökes till Oljemagasinet

25 november 2024

25 november 2024