OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Redovisningsekonom med lönekunskaper
Om oss
Eftersom vi befinner oss i en expansiv fas här på Binar Handling AB, söker vi en ny medarbetare till vår ekonomiavdelning.
Binar Handling AB förser den globala tillverkningsindustrin med världsledande elektriska lyfthjälpmedel som är anpassade för att möta högt ställda krav gällande ergonomi, arbetsmiljö, säkerhet och effektivitet. Våra produkter, som riktar sig mot producerande företag inom bland annat fordons- och verkstadsindustrin, är representerade på den globala marknaden via vårt återförsäljarnät. Företaget, är lokaliserat i Trollhättan med utveckling och tillverkning och bildar tillsammans med våra systerbolag i Tyskland, Frankrike, Kina och Turkiet Binar Handling Group.
Hos oss skapas världens bästa lyfthjälpmedel från idé till färdig produkt. Vi arbetar i spännande projekt med användaren i centrum.
Läs mer om Binar Handling på vår hemsida: https://www.binarhandling.com/
Tjänsten
Som redovisningsekonom hos oss kommer du vara delaktigt i många olika arbetsuppgifter med ett stort eget ansvar. Du kommer huvudsakligen arbeta med löpande redovisning., månads/årsavstämningar men också projektredovisning, koncerninterna avstämningar och momsredovisning. Du kommer även att ansvara för företagets löneadministration.
Du kommer också ha löpande kontakt med våra systerföretag i Europa och Asien.
Då vi är i en expansiv fas och växer kontinuerligt finns det många spännande utmaningar framåt där ekonomiavdelningen har ett stort ansvar och delaktighet.
I denna tjänst kommer du att växa och utvecklas med företaget, ha varierande arbetsuppgifter, korta beslutsvägar, goda arbetskamrater och vara delaktig i ett företag som månar om sin personal.
Vem söker vi?
För att trivas hos oss tror vi att du är en självgående och driven person som gillar utmaningar där kreativitet och problemlösning är viktiga ingredienser. Du är noggrann i ditt arbete och känner en stolthet att vara en del av ett team som jobbar mot samma mål.
I denna roll kommer du att ha frekvent kontakt med medarbetare, leverantörer och kunder i olika delar av världen, vilket kräver att du har en förmåga att skapa goda långsiktiga relationer.
Som person
är du noggrann och analytisk
är du kommunikativ och uttrycker dig väl i tal och skrift i såväl svenska som engelska
ser du värdet av delaktighet, samverkan och gemensamma målbilder
värdesätter du goda relationer i mötet med andra
är du serviceinriktad och lyhörd för kundens behov
har du relevant utbildning och/eller dokumenterad erfarenhet
har du bra kunskaper i Officeprogrammen
har du erfarenhet av löneadministration
har du erfarenhet av bokslutsarbete
Meriterande
· Erfarenhet an Navision och/eller BC365
· Erfarenhet av koncernredovisning
· Språkkunskaper i tyska
I den formella kompetensen kommer vi också att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det innebär att du är en social person som har lätt för att kommunicera och samarbeta med såväl kollegor, interna och externa kontakter som kunder.
För dig med rätt kvalifikationer och inställning erbjuder vi goda utvecklingsmöjligheter i ett internationellt marknadsledande företag.
Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten kontakta Sofi Nilsson, Ekonomichef, sofi.nilsson@binarhandling.com
Sista ansökningsdag är 15 oktober 2023.
Välkommen med din ansökan!