OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Facilitating Trade for Sustainable Growth!
If you enjoy working in an international environment with passionate and highly competent colleagues and want to make an impact within a dynamic organisation, then KGH Customs Services is a good match for you. Established in 1963, KGH has grown to become one of the largest European providers of international trade and customs solutions and services.
Today, we offer a comprehensive range of innovative solutions and services to over 28,000 customers each year across Europe. With close to 1000 colleagues operating in 22 countries our business model and customer offering addresses strategy, compliance, operational solutions and digitalisation opportunities. This breadth and depth of capabilities and geographical coverage make us unique compared to competition.
KGH is since September 2020 now part of the Maersk family.
Är du en redovisningsekonom med kunskaper inom projektstyrning? Vill du dessutom arbeta i en bred och utvecklande roll? Då kan detta vara rätt tjänst för dig!
Om tjänsten
Denna tjänst kan ses som en två-delad roll som består av redovisningsekonomi samt projektstyrning, en roll som du har möjlighet att utforma och utveckla själv.
Redovisningsrollen är mer en standardroll där allt från fakturering till månadsbokslut ingår i arbetet. Projektstyrningrollen innebär uppföljning per projekt mot budget och olika leveranser, planering av resurser för att nå önskad projektbudget, kontakt med både interna och externa konsulter och tätt kontakt med ansvariga projektledare. Det är viktigt att du gillar ett högt tempo och variation för att kunna passa in i rollen. Varje dag ser annorlunda ut vilket gör det viktigt att du trivs med flera olika arbetsuppgifter!
Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen
- Projektredovisning
- Projektstyrning
- Fakturering
- Bokslut
- Kontoavstämningar
- Leverantörskontra
- Kundreskontra
- Behjälplig vid offerering
Din bakgrund
Rollen som redovisningsekonom med projektstyrning är utåtriktad vilket gör det viktigt att du är serviceorienterad och lösningsfokuserad. Vi ser också att du är noggrann, självgående och gillar att ta eget ansvar för att lyckas och trivas i rollen hos oss, Du bör vidare vara strukturerad och kunna se ett helhetsperspektiv för att tillämpa rollen på bästa sätt. Vi lägger även en stor vikt vid att du har en god kommunikationsförmåga vid diskussioner med konsulter, samt att du kan hantera många kontaktytor.
Utöver detta ser vi gärna att du har:
- Akademisk utbildning inom ekonomi
- 3-5 års erfarenhet kring projektstyrning
- Förståelse för månadsbokslut
- Goda kunskaper i Officepaketet
- Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
Vi ser fram emot att höra från dig!
Working at KGH means working in an international environment together with passionate and highly competent colleagues. With a strong drive to generate sustainable solutions, we facilitate international trade and help our customers to grow their business. The willingness to get engaged in this important task is clear proof of the pride and commitment felt by everyone throughout the company.
This is our story. What’s yours?