OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Åtvidabergs kommun ligger mitt emellan kust och storstad med goda kommunikationer och pendlingsmöjligheter. Här får du tillgång till vacker natur och ett rikt friluftsliv.
Inom kommunen arbetar runt 900 engagerade medarbetare tillsammans för att medborgarna ska få bästa möjliga service. Varje medarbetare är en viktig del i kommunens arbete som präglas av framåtanda och mod att prova nya, hållbara lösningar. Vi lär av varandra och tar tillvara på kompetenser inom organisationen. I Åtvidabergs kommun får du möjlighet att utvecklas och växa i din yrkesroll.
I rollen som redovisningsekonom ingår du i vår ekonomienhet som tillhör kommunledningsförvaltningen. Ekonomienheten arbetar med budget, uppföljning, ekonomistyrning, upphandling och redovisning på ett professionellt och utvecklingsinriktat sätt för stödja kommunen, kommunägda bolag och kommunalförbund i deras verksamheter. Som redovisningsekonom hos oss arbetar du för att kvalitetssäkra, effektivisera och utveckla ekonomisystemet och ekonomiadministrationen inom både enheten, förvaltningarna och de organisationer som vi stödjer. Du ansvarar för vissa centrala områden i bokslutsprocessen men också för budgetering och prognos av dessa. Du hanterar inlämning av statistik och arkivfrågor. Du är vår momsspecialist och ansvarar för likvidhantering och bankkontakter. I din roll arbetar du även med övergripande ekonomifrågor tillsammans med dina kollegor.
Vi söker dig som har mycket goda kunskaper inom redovisning. Vi ser att du tillskaffat dig kunskapen genom en eftergymansialutbildning inom redovisning alternativt erfarenhet av kvalificerat arbete med ekonomi- och redovisningsfrågor. Utöver kunskaper inom redovisning ser vi gärna att du även har erfarenhet av systemförvaltning och kommunal redovisning.
Vi söker dig som har god förmåga att arbeta självständigt men ser fördelarna av ett nära samarbete med kollegor. Du har ett strukturerat arbetssätt, där du delar med dig av din kunskap till andra på ett naturligt och lättillgängligt sätt. Du är noggrann och har förmåga att se siffermässiga samband. Att arbeta framåtriktat med god planering, för att du och dina kollegor ska hålla deadlines, är en annan av dina goda egenskaper. Du tar initiativ till utveckling och anstränger dig för att leverera lösningar. För att lyckas i rollen tror vi att du har intresse för teknik och digital utveckling.
Vi erbjuder dig en organisation med korta beslutsvägar och ett uttalat helhetsperspektiv. Du får möjlighet till god överblick i kommunens verksamhet och får möjlighet att arbeta med stor bredd i dina arbetsuppgifter. Det ekonomiska perspektivet genomsyrar våra verksamheter, där du och dina kollegor har viktiga strategiska roller.
Om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid.Tillträde enligt överenskommelse.
Om ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 19 mars.
I den här rekryteringen behöver du endast skicka in CV och eventuella merithandlingar. Du behöver inte skicka med något personligt brev, du besvarar istället urvalsfrågor vid ansökan.
I Åtvidabergs kommun eftersträvar vi jämställdhet varför vi gärna ser en personalsammansättning som även speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar sökande som bidrar till detta.
Vi sköter hela rekryteringsprocessen själva och önskar därför denna gång inte några ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulla Salmela-Trosell, Områdeschef IFO
0120-83 128
Angelica Bäck, Kontaktperson SSR
0120-83100 (vxl)
Robert Bredberg, Barn- och utbildningschef
070-2117317
Karin Almkvist, Vårdförbundet
0702-48 26 53
Ida Bergström, Enhetschef
070-224 19 68
Therese Nyman, LSR
070-221 79 27
Linda Ljungqvist, förvaltningschef vård- och omsorg
0120-83201
Maria Björk, Vision
0738-30 12 46
Eva Sagmar, Kommunal
0120-146 79
Sandra Norrman, Vårdförbundet
0120-832 47