Redovisningsekonom med teamansvar till AniCura

Arbetsbeskrivning

Är du en driven, initiativtagande och strukturerad person som brinner för ekonomi och att leda ett team? Då har du möjligheten att söka denna roll till AniCuras ekonomiavdelning!

Om bolaget

AniCura är en familj av framstående djursjukhus och kliniker specialiserade på sällskapsdjur. Företaget föddes ur idén att med gemensamma resurser skapa en bättre djursjukvård och grundades 2011 som den första sammanslagningen av djursjukhus i Norden. Idag är AniCura en förebild inom avancerad djursjukvård och en uppskattad partner till djurägare och remitterande veterinärer i Europa. Läs mer om företaget på www.anicuragroup.com (http://www.anicuragroup.com/).

AniCuras Shared Service Center Sverige (SSC SE) sitter i moderna lokaler i Danderyd, knappt tio minuters promenad från tunnelbanan. SSC SE består av femton medarbetare fördelat på redovisningschef, redovisningsekonomer, gruppledare och ekonomiassistenter. De är ett positivt och sammansvetsat team och du får jobba med kompetenta kolleger från flera avdelningar vilket ger goda möjligheter att lära och utvecklas.

Om rollen

Nu söker AniCura förstärkning till deras ekonomiteam i form av en redovisningsekonom med gruppansvar för kund- och leverantörsrekontran. Du kommer att ingå i ett redovisningsteam där du har helhetsansvar för några bolag inom den svenska verksamheten samt ansvarar för och coachar teamet. Ansvaret innebär bland annat att koordinera möten, driva utvecklingsfrågor samt hålla i utvecklingssamtal.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Bolagsansvar innefattande månads- och årsbokslut
- Avstämningar
- Moms- och skattehantering
- Årsredovisningar
- Kontakt med revisorer


Om dig

Vi söker dig som har 1-3 års erfarenhet från att ha arbetat självständigt med bokslut samt har erfarenhet av större flöden i leverantörsreskontra. Du är en lösningsorienterad och strukturerad person som gärna tar initiativ och ser förbättringspotential i processer och rutiner. Du driver gärna projekt, engagerar och coachar dina kollegor och arbetar strukturerat. För att trivas i rollen tror vi att du trivs i en dynamisk och snabbväxande miljö samt är orädd för att ta initiativ. Det är viktigt att du är en hjälpsam, prestigelös och engagerad person som alltid vill bidra med kvalitét. AniCuras koncernspråk är engelska vilket innebär att du behöver vara flytande i engelska, såväl som i tal och i skrift. Det är viktigt att du är en systemvan person som har ett intresse för IT- och affärssystem. Vidare är du en lagspelare som arbetar effektivt och noggrant.

Arbetstider, tillträde och omfattning

Arbetstiderna är måndag till fredag, kontorstider med flexibilitet. Detta är en direktrekrytering där du blir anställd av AniCura. AniCura har sitt trevliga kontor beläget i Danderyd. De arbetar för närvarande både hemifrån och från kontoret och ser gärna att du vill och kan vara på kontoret ca 2-3 dagar i veckan.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Amanda Wyser på amanda.wyser@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 augusti 2022
  • Ansök senast: 1 februari 2023

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024