OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund växer snabbt! Därför söker vi nu en Redovisningsekonom/Processutvecklare inom Purchase to Pay. Rollen passar dig som vill utmanas och utmana i ett företag i stark tillväxt. Vi söker dig som är bekväm med att ta egna initiativ, arbeta problemlösande och trivs med att arbeta kommunikativt med företagets olika kunder. Ansök till rollen idag så vi berättar mer!
OM TJÄNSTEN
I denna roll kommer du att arbeta administrativt med en mängd olika uppgifter och vara en del av hela processen inom Purchase to Pay-flödet. Rollen kräver också kontakt med företagets intressenter och att vägleda dem genom frågor som rör fakturor och leverantörsfaktureringsprocessen. Du kommer också att vara en del av att utveckla befintliga och nya finansiella flöden inom företaget.
Du erbjuds
* En position i en värderingsdriven, internationell och dynamisk organisation med ett starkt hållbarhetsfokus
* Bli en del av en mångkulturell miljö
Uppdraget är på heltid och du kommer att arbeta som konsult för Academic Work. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Uppgifterna består främst av att hjälpa till med olika uppgifter inom inköp till betalnings redovisningsteam och processgruppen. Exempel på arbetsuppgifter:
* Processa leverantörsfakturor
* Vara en del av Purchase to Pay Process Owner-teamet
* Utveckla befintliga och nya finansiella flöden och stödja vid processförbättringar
* Vara kontaktperson angående frågor som rör fakturor och leverantörsfaktureringsprocessen
* Ge organisationen utbildning inom fakturering till betalningsområdet/processer
VI SÖKER DIG SOM
- Universitetsexamen i ekonomi
- Tidigare erfarenhet av att arbeta med finansiella flöden
- Kunskap inom redovisning och/eller controlling
- Erfarenhet av att arbeta med olika ERP-system
- Flytande engelska i både tal och skrift eftersom det är företagets affärsspråk
- Erfarenhet av att arbeta i SAP, Workday eller S4
Som person har du goda kommunikationsfärdigheter och tycker det är lätt att ansluta och samarbeta med andra funktioner och intressenter. Det är lätt för dig att ta egna initiativ för att driva ditt arbete framåt och du drivs också av problemlösning.
Övrig information
* Start: Maj
* Omfattning: Heltid
* Placering: Göteborg
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231