OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi söker omgående en redovisningsekonom för ett uthyrningsuppdrag på Värmdö kommun. Uppdraget förväntas starta så snart som möjligt och pågå fram till maj 2017.
Du kommer tillhöra Sektorn för administration, ledning och service, vilken ansvarar för strategiskt verksamhets- och ledningsstöd. De stöttar även övriga sektorers verksamheter och har hand om samordningen inom hela kommunförvaltningen.
I din roll som redovisningsekonom stöttar du enhetschefer inom Omsorgs- och välfärdssektorn. Dina huvuduppgifter innefattar att kvalitetssäkra redovisningen och stötta personalen i frågor gällande denna. Vidare är du delaktig i budgetering, ekonomisk redovisning, prognoser, analyser, årsbokslut och årsredovisning. Du förväntas också vara delaktig i diverse projekt inom både sektorn och kommunen i stort.
Din profil
Vi söker dig som:
• har en ekonomisk högskoleexamen med inriktning redovisning
• har 3 – 5 års erfarenhet som redovisningsekonom
• kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift
• har god datorvana samt kan hantera diverse ekonomisystem och Excel
Erfarenhet från liknande arbete inom kommun eller landsting är meriterande.
Som person brinner du för redovisning och har ett lösningsorienterat arbetssätt. Du är noggrann, strukturerad och pedagogiskt lagd. Vi förmodar att du har lätt för att samarbeta med andra och håller en hög servicenivå gentemot dina kollegor runt om i kommunen. Vi ser också gärna att du vill vara med och medverka i ekonomisektorns utvecklingsarbete.
Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Som konsult hos Arena Personal har du en personlig kontakt med din konsultchef som engagerar sig i din framgång och karriär. Du får också en marknadsmässig lön, friskvård, pensionsavsättning samt anslutning till vårt kollektivavtal – en trygg anställning!
Inte nog med det – som anställd hos Arena Personal har du även möjlighet att träna hos World Class till ett mycket fördelaktigt pris.
Om verksamheten
Arena Personal har 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom bemanning och rekrytering. Våra cirka 800 externa medarbetare verkar på cirka 500 arbetsplatser varje år. Arena Personal är en del av Arenakoncernen, där även Arbetslivsresurs, Impact och World Class ingår. Som en del av Arenakoncernen är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra externa medarbetare lika bra som våra kunder.
Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja
0739-17 92 12
Maria Danielsson
08-58711731
Linn Kimreus
Martin Andersson
073-5179044
Erica Odenmyr
0708257657
Sadat Maxhuni
0734323735
Ida-Maria Bruhn
Ida-Maria Bruhn
08-587 117 00
Karin Degerlund Lindgren
0722277902