OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Till vår kund söker vi nu en självgående redovisningsekonom som vill arbeta halvtid. Vår kund bedriver fastighetsförvaltning och tjänsten kommer att utgå ifrån deras kontor i Sundbyberg. Uppdraget kommer att vara på 40-60% med flexibla arbetstider. Det förväntas starta i början av juni och kundens önskemål är att överrekrytera rätt person efter 6 månader.
Vi söker dig som vill ta ett huvudansvar för bolagets ekonomi, vilket exempelvis innebär att ansvara för:
• Löpande bokföring
• Avstämningar och periodiseringar
• Löneadministration för ett fåtal anställda
• Moms och skattedeklarationer
• Månads- och årsbokslut
I bolaget finns även en ekonomiassistent som ansvarar för kund- och leverantörsreskontra samt den löpande bokföringen.
Din profil
Har du arbetat i minst fem år i en bred ekonomiroll och behärskar hela redovisningsflödet självständigt kan tjänsten vara något för dig. Vidare värdesätter vi att du tidigare har arbetat med flera bolag parallellt. Vi ser att du har minst gymnasial utbildning med ekonomiinriktning samt gärna erfarenhet av arbete i affärssystemet Visma. Det ses som starkt meriterande om du har erfarenhet av bygg- och fastighetsbranschen.
Vi tror att rätt person för denna tjänst är ansvarstagande och noggrann samt strukturerad i sitt arbetssätt. Du har en analytisk förmåga och ett brinnande intresse för att arbeta med siffror. Som person är du en positiv och prestigelös teamspelare som gärna hjälper till där det behövs.
Låter jobbet intressant för dig? Vi tipsar dig att söka så snart som möjligt då intervjuer sker löpande.
Vi erbjuder
Arena Personal matchar de bästa kandidaterna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Du får viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.
Om verksamheten
Holmfast är ett familjeföretag i 3:e generationen som grundades på 1930-talet i värmländska Kristinehamn. Vid slutet av sextiotalet började förflyttningen från byggrörelsen till fastighetsbranschen och en etablering i Stockholm. Verksamheten är sedan 2013 indelad i två affärsområden. Det ena området är Holmfast Drift AB som har sin inriktning på fastighetsförvaltning, med konsultation, tekniskförvaltning, kameralförvaltning som arbetsområden. Det andra området är Holmfast Byggtjänst AB som är ett renodlat byggföretag med inriktning på renoveringar, om- och tillbyggnationer samt även entreprenad och projektledning.
Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja
0739-17 92 12
Maria Danielsson
08-58711731
Linn Kimreus
Martin Andersson
073-5179044
Erica Odenmyr
0708257657
Sadat Maxhuni
0734323735
Ida-Maria Bruhn
Ida-Maria Bruhn
08-587 117 00
Karin Degerlund Lindgren
0722277902