Redovisningsekonom på heltid sökes

Redovisningsekonom på heltid sökes

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
I denna tjänst som redovisningsekonom kommer du vara en del av ett företag med cirka 25 anställda som arbetar med allt från lägenhetsuthyrning och felavhjälpning i hyresgästens hem till lokalvård. kunden äger och förvaltar ungefär 800 lägenheter och en del lokaler.
Du kommer att ha ditt kontor på Rosengränd 12 i Kil tillsammans med nio utvecklingsinriktade och positiva kollegor. Övriga anställda
arbetar inom lokalvården och finns ute på fältet. 



Ansvarsområden
Som redovisningsekonom hos oss kommer du inte bara att arbeta med traditionella uppgifter som kravhantering, löpande redovisning och avstämning, kund- och leverantörsreskontra samt vara behjälplig till ekonomichefen i uppföljning och budget- och bokslutsarbete. Du kommer även att arbeta med posthantering, ansvara för diariet, beställa kontorsmaterial och andra administrativa uppgifter. Om du dessutom gillar att jobba med systemfrågor
och skapa smarta lösningar kan detta vara tjänsten för dig. Dina dagar kommer med andra ord innebära omväxlande
arbete och en del kundkontakt

Arbetstider
Visstidsanställning heltid,  3 månader med möjlighet till förlängning.

Kvalifikationer
Vi tror att du är ambitiös och noggrann och ser till att alla siffror är just där de ska
vara. Du är lösningsfokuserad och finner svar - på de frågor som både våra
hyresgäster och även vi själva ibland ställer oss. Du gillar att tillsammans med
andra utveckla verksamheten, driva projekt och skapa en bra vardag för våra
hyresgäster. Du gillar bredd och variation i arbetet och tycker det är roligt att på
förmiddagen sitta med löpande redovisning för att på eftermiddagen istället jobba med en hyresgästundersökning eller ta emot ett besök i receptionen.
Du bör även ha: 
Minst två års erfarenhet som ekonom.
Ekonomiutbildning från universitet eller motsvarande.







Ansökan
2020-03-15, urval och intervjuer kommer att ske löpande, vänta därför inte med din ansökan. 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 februari 2020
  • Ansök senast: 15 mars 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024