OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu finns möjlighet att få in en fot på Husqvarna Group i rollen som Accounts Receivable Analyst, en tjänst som passar dig som är redovisningsekonom och är sugen på arbetsuppgifter som även innehåller controlling. Är du tillgänglig omgående så tveka inte att söka!
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Accounts Receivable Analyst hos Husqvarna kommer du att arbeta brett med ekonomi och du kommer att vara en viktig del i teamet som arbetar med bolagets Order-to-cash process. Din huvudsakliga uppgift kommer vara att se till att kunder betalar i tid och du kommer bland annat att jobba med kreditbedömningar, betalningspåminnelser och inkassohantering. Du kommer att arbeta nära säljorganisationen och stötta med uppgifter om kunder och status på deras konton. Som Accounts Receivable Analyst kommer du att arbeta med KPI:er kring kundreskontran i stort och vara ansvarig för kundreskontrarelaterade uppgifter i bokslutsarbetet.
OM FÖRETAGET
Husqvarna Group är ett internationellt bolag med anrik historia inom produktutveckling sedan 1689. Idag är de världsledande inom utomhusprodukter för grönytor inom både privat & offentlig sektor. Husqvarna är pionjärer inom smarta trädgårdslösningar och visst har du hört talas om deras Automower?
Husqvarna har en oerhört stark innovationsfilosofi och dem efterlever sin företagskultur genom att fokusera på individer, hållbarhet & mångfald.
DIN PROFIL
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är analytisk, strukturerad och tycker om att kavla upp ärmarna. Du behöver vara kommunikativ och serviceinriktad då du kommer ha mycket kontakter både internt och externt i rollen som.
Krav:
• Högskoleutbildning inom ekonomi
• Flera års erfarenhet av att jobba med ekonomirelaterade arbetsuppgifter
• Goda kunskaper inom Office-paketet, främst Excel
• Svenska och Engelska, flytande i tal och skrift
• Erfarenhet från arbete med större affärssystem, med fördel SAP
Meriterande:
• Erfarenhet från arbete i tillverkande företag
• Erfarenhet från arbete som controller
OM OSS
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats. Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.
VILLKOR
Start: Omgående
Omfattning: Heltid under 2 månader med goda möjligheter till förlängning
Ort: Jönköping
Lön: Enligt överenskommelse
Urval sker löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag löpt ut!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996