Redovisningsekonom sökes för internationellt bolag

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Är du intresserad av redovisning och bokslutsarbete inom en amerikansk, global koncern där du också får möjlighet att jobba med förbättringsprojekt så är detta en intressant möjlighet för dig!


Arbetsuppgifter

Du kommer att ingå i ett team om 7 medarbetare som ansvarar för redovisning och rapportering av koncernens 8 svenska bolag.

Du kommer i huvudsak att ha ansvar för:
- Redovisning och månadsbokslut för delar av de svenska holdingbolagen
- Huvudansvarig för redovisning av skatter och avgifter till Skatteverket
- Redovisning och uppföljning av bolagens pensioner
- Ansvarig för bolagen vid intern- och extern revision samt arbetet med bolagens årsredovisningar och deklarationer
- Du kommer även arbeta med redovisnings- och bokslutsuppgifter relaterade till koncernens tillverkande bolag med en omsättning på 11 miljarder kr

Utöver de löpande arbetsuppgifterna jobbar du med controllern och det övriga teamet i de förbättringsarbeten som pågår


Formell kompetens

- Redovisningsekonom med minst fem års erfarenhet av redovisningsarbete i större företag
- God kunskap av svenska redovisningsprinciper
- Erfarenhet av dotterbolagsrapportering med medföljande bokslutsinstruktioner. Korta bokslut- och rapporteringstider/deadlines.
- Erfarenhet eller kunskap av redovisningsprinciper enligt US GAAP eller IFRS
- Goda kunskaper i Office-paketet, framförallt mycket goda kunskaper i Excel.
- Erfarenhet från ett större redovisningssystem, t ex Oracle, SAP eller liknande
- Goda språkkunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift


Personliga egenskaper

Som person är du driven, ambitiös, strukturerad och trivs med förändrings- och förbättringsarbeten. Du är ansvarstagande, målinriktad och har hög integritet i ditt utförande av arbetet. Då rollen innebär att du har omfattande internationell kontakt krävs det att du är kommunikativ och flexibel och bekväm med det engelska språket. Vidare är du social och arbetar väl i grupp såväl som självständigt. Du är intresserad av att utveckla dig själv och vår verksamhet ytterligare

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstid/Heltid/Uppsala

Detta är ett vikariat fram till januari 2018 men för rätt person finns goda chanser till att bli fastanställd direkt hos kund eller hos Lernia.

Tillträdesdag

1 december 2016

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Pamela Tipmanoworn

Therese Boström

Therese Boström
0722-54 15 46
Lisa Bohm

Pamela Tipmanoworn
072-2541538
Andreas Båth

Therese Murdock

Ida Grimsby

Ida Grimsby
0722541608
Ida Grimsby

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Uppsala
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 14 oktober 2016

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Uppsala
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Uppsala, 75320

Liknande jobb


26 november 2024

Junior Accountant - Student

Junior Accountant - Student

26 november 2024

Redovisningsekonom med internationell inriktning

Redovisningsekonom med internationell inriktning

26 november 2024