OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skulle du beskriva dig som självgående och initiativtagande och har en bred finansiell och redovisningskompetens? Läs annonsen och sök nu!
Om uppdraget
Kunden är en statlig kund vars uppdrag är att förse ekonomisk trygghet för dagens och morgondagens pensionärer genom att förvalta en del av det allmänna pensionssystemets buffertkapital. Kundens kontor är placerat i centrala Stockholm varav du kommer ingå i en avdelning med 13 medarbetare där du ansvarar för teamet Finance bestående, inklusive dig själv av 3 personer.
Uppdragsstart är beräknat till den 13/5 och kommer att pågå i 5- 6 månader. Omfattning är heltid, men arbetstimmarna uppgår till 37,5 h/veckan.
Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer bestå av att ansvara för planering, framtagande och kvalitetssäkring av; bokslut, interna och externa rapporter samt kostnadsbudget och prognos. Du bör därför ha goda ledaregenskaper och besitter en god samarbetsförmåga.
Vidare kommer du att ansvara för planering och uppföljning av enhetens verksamhet. Du kommer även hantera uppföljning och bevakning av operativa risker inom ansvarsområdet och utgöra en representant i kundens redovisningssamverkansgrupp. Detta ställer därmed krav på att du kan arbeta självständigt och strukturerat.
Dina kvalifikationer
- Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
- Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom
- Goda kunskaper i MS Office
- Goda kunskaper i förekommande bokföringssystem (ex. Agresso, Raindance)
- Erfarenhet av finansiell redovisning av finansiella instrument I enlighet med IFRS
- Kan påbörja anställning den13 maj 2020
- Meriterande med erfarenhet av asset managementsystemet SimCorp Dimension
- Meriterande med mer än 10 års arbetslivserfarenhet, från bank/finans, erfarenhet utifrån ett redovisningsperspektiv, gärna revisionsbyrå
- Meriterande med mer än 5 års erfarenhet av arbete med finansiell redovisning och internationella regelverk som IFRS som kopplar till redovisning och rapportering av finansiella instrument
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 2020.04.28
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare David Målsäter, david.malsater@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.
Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson