OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du relevant utbildning och 2–3 års erfarenhet inom redovisning? Har du god förmåga att skapa struktur och ett sinne för siffor? Om du även vill ta dig an utmaningen i form av en roll inom ekonomi och bitvis HR, så läs gärna vidare!
Om tjänsten
Perido söker nu en Redovisningsekonom till vår kund som är ett stort framgångsrikt företag inom säkerhetsbranschen med verksamhet över hela världen. Du rapporterar till din chef och har många kontakter med olika interna avdelningar, kunder, leverantörer och revisorer. Tjänsten är placerad i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Redovisningsekonom har du fokus på företagets redovisning. Du arbetar med fakturering, kundredovigning, leverantörsredovisning, allmän redovisning och ledningsrapportering. Du hanterar även olika HR- och administrativa processer i bolaget. Mer specifikt innefattar dina arbetsuppgifter följande:
Utföra den dagliga faktureringen av företagets varor och lösa eventuella problem med försäljningsadministration
Uppföljning av utestående fordringar
Förbereda input för momsdeklarationen tillsammans med bolagets skattepartners
Kontakt inom HR-relaterade ämnen
Veckovis förbereda försäljningsprognos, årsbudget och kvartalsvisa prognoser
Delta i stängningsprocessen vid månadsslutet och rapportera siffror i hanteringsrapporteringsverktyget HFM
Förbereda den månatliga affärsgranskningen och datainmatningen i HR-systemet
Ta initiativ för att effektivisera redovisnings- och affärsstyrningsprocesserna
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen som Redovisningsekonom ser vi att du är en noggrann, prestigelös och självgående person. Du är uppmärksam för detaljer och har god förmåga att skapa struktur. Du har hög integritet, arbetar proaktivt och är trygg i din kompetens.
Låter detta som en rolig utmaning?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Masterexamen inom relevant område, eller motsvarande erfarenhet
2–3 års erfarenhet av redovisning
Goda kunskaper inom MS Office
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl svenska som engelska
Plus i kanten:
Kunskap inom ERP-system
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag via Perido ca 6 månader med möjlighet till överrekrytering hos kund. Tillträde så snart som möjligt.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Amanda Delvén, du kan nå henne via amanda.delven@perido.se.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32812 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.