OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagsinformation
Premier Kalmar har fått en flygande start – vilket vi är både glada och stolta över.
Vi har flera företag i regionen som vill samverka med oss och därav söker vi nu ytterligare nya stjärnor – kanske du är en av dem vi söker!
Tjänstebeskrivning
Till en utav våra kunder söker vi nu dig som är erfaren inom redovisning och som vill fortsätta att utvecklas inom området. Vår kund finns i Kalmars närområde och befinner sig i en tillverkande och innovativ bransch, som har både nationell och internationell koppling.
Som Redovisningsekonom tillhör du avdelning finans och tillsammans med fem kollegor ansvarar ni för ekonomisk uppföljning, löpande bokföring samt rapportering till koncernen. Du kommer att ta fram månads- och årsbokslut samt budget, forecast och likviditetsprognoser.
Avdelningens arbete är proaktivt med fokus på effektiviseringar i befintliga ekonomiprocesser och tillsammans är ni viktig support mot övriga funktioner som finns i verksamheten. Tillsammans med kollegor leder ni verksamhetens digitala utveckling inom finansprocesserna i befintligt ERP-system.
Du blir anställd direkt av vår kund, tjänsten är heltid och du rapporterar till Ekonomichef.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är civilekonom eller har motsvarande bakgrund och dessutom mellan 3–5 års arbetslivserfarenhet av ekonomiska uppgifter som är ovan beskrivna. Har du erfarenhet av IFRS, drivit och/eller varit delaktig i projekt- och förändringsarbete är detta mycket meriterande.
Du är van att arbeta i affärssystem, har goda digitala kunskaper och du behärskar svenska och engelska flytande, både i tal och skrift.
För att lyckas i rollen är det viktigt att du är van vid att självständigt planera och organisera ditt arbete. Vidare är du angelägen om att nå resultat med god kvalitet och att hålla deadlines.
Som person är du strukturerad, analytisk och proaktiv och har dessutom en god kommunikativ förmåga. Du har lätt för att samarbeta och drivs av utmaningar och utveckling.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Din IT-mognad är hög och du har goda kunskaper i MS Office med tyngdpunkt i Excel.
Låter det intressant?
Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Terése S Carlstedt, telefon 0734–666 884 eller e-post terese.carlstedt@premier.se
Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se, senast måndagen den 27 september 2021.
I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag.
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej heller emot ansökningar via e-post.
Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 500 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen
Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg
Magnus Lindberg
0707858642