Redovisningsekonom sökes till kortare uppdrag i Borås

Arbetsbeskrivning

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Vi söker en redovisningsekonom till en av våra kunder i Borås. Tjänsten är ett uthyrningsuppdrag under en rekryteringsprocess och startar 26 augusti. Uppdragets längd beror på hur ordinarie rekryteringsprocess fortskrider. Tjänsten är på heltid.

Arbetsbeskrivning
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av löpande bokföring, moms- och skattedeklarationer och delaktighet i period- och årsbokslut. Du arbetar även med avstämningar av balanskonton, samarbetsavtal och koncernförhållanden och den rapportering som följer av det, samt bistår i budget- och prognosprocesser och genomför enklare ekonomiska analyser. Du fungerar som backup för tidsredovisnings- och elektronisk leverantörsfakturaadministration och blir också involverad i olika utvecklingsprojekt av företagets ekonomimodell och affärssystem. Arbetet är självständigt och kräver att du tar egna initiativ och beslut, men innebär också ett mycket nära samarbete med dina kollegor. Ekonomiavdelningen består av tre personer och du rapporterar direkt till företagets ekonomichef.

Vem är du?
Du har utbildning på högskolenivå inom företagsekonomi med inriktning mot redovisning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Du har minst tre års erfarenhet av ekonomiarbete med flerdimensionell redovisning inklusive arbete med period- och årsbokslut. Erfarenhet av projektredovisning är meriterande. Du har lätt för att se helheten i redovisningen, balans och resultat. Du är en van användare av Officepaketet, framför allt av Excel. Erfarenhet av arbete i större affärssystem krävs för tjänsten. Flytande svenska i tal och skrift är krav för tjänsten, som är på heltid.

Som person är du självgående, noggrann och strukturerad. Du är initiativrik, har lätt för att samarbeta och tycker om att lära dig nya saker. Du är kommunikativ, ansvarsfull och prestigelös. Du sätter fokus på att uppnå resultat i tid och med kvalitet.

Kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan med registrerat och uppdaterat CV. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Experis, konsultchef Jens Lindroth, 033-48 79 76. Vi arbetar med löpande urval och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Sjöberg
08-736 29 59
Lisa Lundeberg
08-4523367
Sonja Sand
016-15 57 37
Anna Aurell-Sundvall
08 - 736 29 66
Nina Rydingsvärd
013-355505
Hanna Eriksson
+4611194358
Magnus Carlhielm
0470-745587
Mattias Larsson
042 37 16 12
Camilla Rippe
031-61 72 67
Åsa Mårtensson
031-61 72 20

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 15 juli 2013

Besöksadress

Östra Hamngatan 20
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024