OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår kund söker vi nu en senior redovisningsekonom för att stärka upp ekonomiteamet under ett ERP-projekt. Uppdraget är ett konsultuppdrag som sträcker sig över hela nästa år.
Vad innebär tjänsten?
Vi letar efter dig som har arbetat med helheten inom redovisning och som är van vid arbete som innefattar löpande redovisning, bokslutsarbete, årsbokslut, budget, prognoser och rapportering. Du är också den som har främsta kontakten med revisorerna. Vidare kommer du att bistå ekonomichefen i upprättandet av årsredovisning, att skapa finansiella rapporter, cashflow forecast etc. Tillsammans med dina kollegor på avdelningen bidrar du utöver detta till att utveckla rutiner för den löpande redovisningen och bokslutsprocessen.
Vem vi söker?
Vi tror att du som söker tjänsten har erfarenhet från ett liknande arbete inom redovisning. Du är en ödmjuk person som tycker det är roligt att snabbt sätta dig in i en verksamhet och vill bidra som en värdefull resurs till företaget. Vi uppskattar ordning och reda så att du är noggrann och anpassningsbar är en förutsättning.
För att trivas i rollen som redovisningsansvarig ser vi att du är prestigelös och kommunikativ samt van vid att ta tag i arbetsuppgifter och driva ditt eget arbete framåt. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.
Övrigt
Tjänsten är ett konsultuppdrag som löper till 31 december 2023. Start är tänkt så snart som möjligt, dock senast under första halvan av november.
Vår kund har kontor i Hisings Backa, möjlighet att arbeta hemifrån ett par dagar i veckan finns.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Katarina Forslund på 070-471 59 25. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88