Redovisningsekonom sökes till myndighet

Redovisningsekonom sökes till myndighet

Arbetsbeskrivning

Om uppdraget

På detta uppdrag kommer du få arbeta för en av landets viktigaste myndigheter som värnar om våra värderingar och demokrati i landet. Din arbetsplats kommer vara belägen i Stockholm och tjänsten är på heltid med ett startdatum omgående som sedan sträcker sig till och med 2023-08-31. För kännedom kommer en säkerhetsprövning genomföras under rekryteringsprocessen och registerkontroll.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som controller kommer du sammanställa kvarvarande budget för uppdraget för löpande månadsuppföljningar. Man kommer att uppdatera prognoskostnad för uppdragen, sammanställa slutkostnadsprognos för uppdragen. Du kommer även att jobba med att genomföra årlig prisomräkning av uppdrag, kontrollräkna indexfakturor från leverantör. Du kommer att sammanställa ekonomisk efterkalkyl för uppdragen, ev. teckna samråd på upphandlingsstratergier inom ramen för uppdragsbudget. Man kommer även ev. delta vid upphandlingsmöte när upphandlingar föredras i de uppdrag man stöttar.

Dina kvalifikationer

Erfarenhet av att arbeta i Excel, ekonomi- och affärssystem

Erfarenhet av arbete med budget, prognostisering och planering samt ekonomisk styrning och uppföljning

Erfarenhet av arbete med att planera och genomföra ekonomiska och administrativa utredningar och analyser samt följa upp resultat

Goda kunskaper i svenska i tal och skrift

För att lyckas i rollen ser vi att du är

Samarbetsförmåga (Arbetar bra med andra människor. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar och kommunicerar på ett konstruktivt sätt)

Kvalitetsmedveten (Är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Lägger ner stor vikt vid att man lever upp till dessa).

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Sanna Perjons sanna.perjons@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 884 96 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 mars 2023
  • Ansök senast: 16 augusti 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024