OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en engagerad redovisningsekonom som trivs i en dynamisk arbetsmiljö och som är redo att ta sig an varierande och spännande uppgifter. Rollen erbjuder utveckling i takt med företagets fortsatta framgångsresa. Ansök idag och låt oss tillsammans forma din framtid!
OM TJÄNSTEN
Vi söker för kunds räkning en engagerad redovisningsekonom som trivs i en dynamisk arbetsmiljö och är redo att ta sig an varierande uppgifter, inklusive ansvar för kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring, in- och utbetalningar samt bokslutsarbete. I rollen ingår även enklare rapportering till koncernkollegor inom Europa.
Du kommer att vara en del av ett trevligt team bestående av 40 anställda över tre länder. Företagskulturen präglas av lojalitet och en positiv atmosfär, vilket har resulterat i låg personalomsättning. Det finns goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling, och din roll kommer att utvecklas i takt med företagets behov och tillväxt. Arbetet utförs på plats på deras kontor i Järfälla, med gångavstånd från pendeltåget och tillgängliga parkeringsplatser.
Du erbjuds
- Anställningen kommer börja som ett konsultuppdrag genom Academic Work men ambitionen är att det kommer övergå till en anställning direkt hos företaget efter en tid
- En dedikerad konsultchef och karriärspartner från Academic Work
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Upprätta bokslut i samarbete med ekonomichefen
* Kund- och leverantörsreskontra
* Momsredovisning
* Övrig administration
VI SÖKER DIG SOM
- Är självgående inom ovanstående arbetsuppgifter
- Besitter goda kunskaper i Excel och är van att arbeta i olika system
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift då båda språken används i det dagliga arbetet
Det är meriterande om du har
- Eftergymnasial utbildning inom Ekonomi eller motsvarande
- Erfarenhet av systemet Pyramid
För att lyckas i rollen:Vi värdesätter en positiv, lösningsorienterad och anpassningsbar inställning. Vidare ser vi att du är strukturerad samt hungrig efter utveckling och förbättring.
Vår kund är en distributör av nya industrimotorer, utbytesmotorer samt reservdelar och de erbjuder även service. De fokuserar på innovativa lösningar som uppfyller kunders krav och förväntningar och representerar framstående varumärken. De är sedan hösten 2023 en del av en internationell koncern.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231