OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på PS Auction behöver bli fler i vårt ekonomigäng! Är du en duktig ekonom som söker ett litet bolag med fart under fötterna, där man har stor insyn i hela bolagets finanser? Läs vidare för att vi om vi kan vara en match!
Om rollen:
Ekonomifunktionen består idag av två ekonomiassistenter och en redovisningsekonom vilka rapporterar till vårt CFO. Gruppen samarbetar även mycket tillsammans med vårt CQO i det dagliga arbetet. Tillsammans sköter de allt kring ekonomi för PS Auction och två mindre bolag i vår koncern.
Att arbeta som redovisningsekonom på PS Auction innefattar ett brett spann av ekonomi- och redovisningsrelaterade uppgifter från fakturahantering och kund och leverantörsreskontra till löpande arbete med bokföring, skatter och moms. Vi arbetar i månatliga cykler med tydliga deadlines för rapportering vidare till våra ägare. Som redovisningsekonom agerar man kontaktperson i ekonomifrågor över hela bolaget internt, såväl som externt gentemot kunder och leverantörer. Samarbetet inom gruppen är nära och glatt, och vi arbetar tillsammans för att fortsätta att utveckla ekonomifunktionen och våra processer.
Vi hoppas att kunna hitta någon som är driven, självgående och tycker det är spännande med ett bolag i rörelse! Att kunna kombinera en entusiastisk inställning med ett strukturerat och noggrant arbetssätt där man tar ansvar för sitt arbete tror vi är ett framgångsrecept. Vi söker dig som arbetat några år inom redovisning eller motsvarande och känner dig trygg i din ekonomikompetens. System och datorvana är en förutsättning - vi arbetar primärt i Visma och Fortnox men att ha arbetat i annat ekonomisystem är också meriterade. Du som gillar den variation och bredd som kan följa av ett lite mindre bolag kommer att trivas bra oss hos!
Anställningen är en tillsvidareanställning vilken föregås av en provanställning, med start någon gång efter sommaren 2022. Tjänsten är en heltidstjänst med arbetstid vardagar mellan 8-17. Du utgår från vårt kontor med möjlighet att arbeta hemifrån vid behov. Vi sitter idag på Frihamnen men kommer i början på nästa år att flytta till nyrenoverade lokaler i Mölndal.
Mer om oss:
På PS Auction har vi arbetat med auktioner sedan 1958, vilket vi drivit genom vår egen e-handelsplattform sedan 2006. Platskontoret i Svenljunga är bolagets huvudkontor med centrala funktioner såsom ekonomi, kundtjänst och marknadsavdelning på plats. Sammanlagt är vi 55 personer på mer än 6 orter landet över. Sedan april 2022 är vi del av en europeisk koncern av auktionsbolag, vi fortsätter att växa och det händer mycket spännande!
Ansökan:
Sök genom att klicka på knappen ”skicka ansökan” och bifoga ditt CV. På grund av semestrar kommer vi att påbörja urvalet efter vecka 32 och därefter arbeta med processen löpande.