Redovisningsekonom sökes till vårt huvudkontor i Solna

Arbetsbeskrivning

Särnmark Assistans AB är servicepartner för personer med funktionsnedsättningar som omfattas av rätten till personlig assistans enligt LSS (Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade). Vi tillhandahåller administrativa tjänster, råd och stöd, utbildning samt bemanning. Nu söker vi förstärkning till vår ekonomiavdelning som hanterar ekonomin kring våra kunders assistans.

Är du en driven och självständig redovisningsekonom som vill arbeta i en bred och omväxlande roll i ett spännande värdegrundsbaserat företag? Är du noggrann med ett gott sinne för siffor? - Perfekt, då är det dig vi söker 

Arbetsuppgifter

Du arbetar självständigt med allt som rör den ekonomiska redovisningen kring våra kunders assistans och ingår i ett team av fem personer i redovisningsfunktionen. Du hanterar allt från leverantörs- och kundreskontra, löpande bokföring, månadsavstämningar och rapporter. I dina arbetsuppgifter ingår även att ta fram deklarations- och månadsunderlag, samt att aktivt bidra till att avdelningen utvecklar och förbättrar sina rutiner och arbetssätt. Att vara redovisningsekonom på Särnmark innebär ett nära samarbete med våra andra avdelningar och olika externa samarbetspartners.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och gärna erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du trivs med att ta eget ansvar för dina arbetsuppgifter och strukturerar ditt arbetssätt för att komma vidare i ditt arbete och hålla deadlines. Du är analytiskt lagd och drivs av att arbeta målinriktat och uppvisa goda resultat. Vidare har du intresse för att uppdatera och utveckla rutiner och arbetssätt. En god kommunikativ förmåga och servicekänsla är ett måste, då avdelningen har många kontakter och samarbeten både internt och externt.

Vidare är du en utvecklingsorienterad person som med din positiva och prestigelösa inställning finner det självklart att bidra med din kompetens inom ekonomiområdet.

Det är meriterande om du har arbetat med Navision och lönesystemet Agda samt har goda kunskaper inom Officepaketet. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och söker någon som tycker att det är kul med ekonomi och villig att lära sig om branschen.

Intervjuer sker löpande.

 

 

                                                      


I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.
Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Särnmark Assistans är en servicepartner inom personlig assistans. Verksamheten startades 1992 av Mikael Särnmark och Cecilia Ekholm. Vi tror på individuella lösningar och på människans förmåga att göra egna prioriteringar. Vår ambition är att göra det möjligt för människor att bestämma över sina liv.

Kontaktpersoner på detta företaget

Särnmark Assistans Särnmark Assistans, Särnmark Assistans
Särnmark Assistans
HR-ansvarig Karolina Carrick
08-505 920 16
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-0653699 eller 054-7773774
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-065 36 99 eller 054-777 37 74

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Särnmark Assistans AB Solna
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 18 januari 2019

Besöksadress

Solna
None

Postadress

Smidesvägen 7, 3tr
Solna, 17141

Liknande jobb


Redovisningsekonom med internationell inriktning

Redovisningsekonom med internationell inriktning

26 november 2024

26 november 2024