Redovisningsekonom som vill ta nästa steg i karriären

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Eniac Data får allt fler kunder och behöver förstärka teamet med ytterligare en delprogramansvarig.
Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla vårt affärssystem Aveny ytterligare. Vi erbjuder ett omväxlande arbete i en proffsig organisation som kännetecknas av en platt struktur där ansvar är ett honnörsord. Samtidigt är vi ett lag där vi hjälps åt och alltid sätter kunden i fokus.

Tjänsten som delprogramansvarig Ekonomi innebär att du ansvarar för att systemet följer gällande lagar och regler inom bokföring, årsredovisning m.m. samt nedanstående arbetsuppgifter:

- konsultation hos kund
- utbildare
- kundsupport
- utveckling av systemfunktioner

Du kommer arbeta i Produktområdet Ekonomi/Tid och vara underställd verksamhetschefen. Produktområdet omfattar bokföring, budgetering, bokslut, kund- och leverantörsreskontra, order/fakturering, anläggningsredovisning, tidredovisning och lön. I dagsläget finns det 4 delprogramansvariga inom området.

I tjänsten ingår resor inom Sverige.


Kvalifikationer och egenskaper

Vi söker dig som har goda kunskaper av löpande bokföring, budget, bokslut, revision och årsredovisning samt har god datorvana.

Du har förmågan att se till kundens bästa och arbetar på ett metodiskt och noggrant sätt.
Samtidigt som du ska vara självgående med stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter ska du också vara en lagspelare som har lätt att samarbeta.

Som person är du utåtriktad och social med ett stort driv att lära dig nya saker. Ödmjukhet och kundfokus värderas högt inom företaget.
Du är bra på att uttrycka dig både verbalt och i skrift samt trivs med att prata inför grupper.

Känns jobbet intressant för dig? Är du den vi söker?




Om företaget

Eniac Data har levererat kvalificerade, administrativa program och IT-tjänster till organisationer i 35 år. Idag är företaget marknadsledande leverantör till enheter inom Svenska Kyrkan och har tecknat ett långsiktigt partneravtal som ger ensamrätt att leverera ekonomisystem till Svenska kyrkans enheter inom ramen för deras koncept Gemensamt Administrativt Stöd. Vårt arbete kretsar kring det egenutvecklade affärssystemet Aveny. Runt detta har vi byggt upp en servicefunktion som ser till att programmet kommer till nytta och på bästa sätt motsvarar behoven i kundens organisation.
Våra kontor är belägna vid Krokslätts Torg i Mölndal och på Mäster Samuelsgatan i Stockholm.


Frågor och kontakt

För mer information och ansökan gå in på www.amendo.se
Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Kerstin Söderberg, 0707-878710
Amendo Bemanning & Rekrytering

Kontaktpersoner på detta företaget

John Rembeck
0727-16 81 02
Kerstin Söderberg

Josef Bosaeus
0727-168182
Kerstin Söderberg
0707-878710
Alexandra Emilsson

Alexandra Emilsson
0727168103
Alexandra Emilsson
0727 16 81 03
Linnea Engman

Anna Jacobsson

Alexandra Emilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Amendo Bemanning & Rekrytering AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 24 april 2015

Besöksadress

Brahegatan 10, Stockholm
None

Postadress

Amendo Bemanning & Rekrytering
Göteborg, 41107

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024