OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Syncro Group rekryterar: Redovisningsekonom som vill utvecklas.
Syncro Group AB is a listed company with an aggressive strategy set to own, manage and refine SaaS companies in the new market economy.
The portfolio includes companies with SaaS platforms developed with the market's most modern technologies, each of which is self-sufficient and cross-fertilizes other companies in the portfolio.
We are expanding rapidly and have a carefully curated team of people who are passionate about innovation and game-changing SaaS platforms. These platforms have the power to revolutionise the way people can choose to work.
We encourage, and develop, synergies between our companies as well as our teams. So you’ll have the opportunity to engage with a variety of people and fields such as influencer marketing or the gig economy.
Syncro Group is an equal opportunity employer and is devoted to ensuring that the Syncro environment is warm and inclusive to all of our candidates and employees.
Syncro Group AB söker driven redovisningsekonom
Syncro Group AB är ett börsnoterat företag med en aggressiv strategi för att äga, förvalta och förfina SaaS -företag i den nya marknadsekonomin. Portföljen innehåller företag med SaaS-plattformar utvecklade med marknadens modernaste teknik. Då vi befinner oss i stark tillväxt är vi i behov av en ny medarbetare till vårt härliga gäng.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
-Övergripande ansvar för löpande redovisning & kvalitetssäkring i en handfull bolag samt säkerställande av att arbetet sker enligt koncernens redovisningsprinciper och rutiner.
-Vidareutveckla processer och rutiner då vi är en stark tillväxtfas.
-Delta vid konsolidering och koncernredovisning.
-Du kommer efter utbildning även att få arbeta med Microsoft Business Central (gamla Navision)
Kvalifikationer:
-Ekonomexamen eller motsvarande
-Minst 3–4 års erfarenhet i rollen som redovisningsekonom
-Helst erfarenhet från internationella bolag, gärna UK.
-Goda kunskaper i Excel.
-Helt flytande i engelska och svenska, både muntligt och skriftligt
-Har du tidigare medverkat vid förvärv och avyttringar av bolag, är det ett plus.
Om arbetet:
Du är med och formar ditt eget arbete när du sätter upp processer/rutiner för bolagets löpande redovisningsarbete. Du trivs med att skapa ordning och reda samt att vara i en föränderlig miljö, i ett tidvis högt tempo. Vi förväntar oss att du har en god serviceanda och att du vill nå i mål med de uppgifter som du har. Till ditt stöd finns CFO, business controller samt övriga kollegor. Vi är en liten organisation med en stark positiv attityd. Arbetsplats är Stockholm, Birger Jarlsgatan 66. Provanställning 6 mån. Heltid. Start omgående. Ansök innan 26 december!
Vid frågor kontakta fredrik.gnosspelius@syncro.group