OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om kunden
ABG Sundal Collier är en nordisk investmentbank som tillhandahåller högkvalitativ och oberoende rådgivning. De erbjuder ingående marknadskunskap, gedigen erfarenhet på transaktionsmarknaden samt ett brett nätverk bland företag och investerare. De möjliggör för bolag och kapital att växa och utvecklas. Bolaget är noterat på Oslo Børs. De erbjuder en mycket god arbetsmiljö och har sitt kontor ovanför Gallerian i Stockholm. Idag arbetar cirka 120 personer i Stockholm. Bolaget har även kontor i Norge, Danmark, England, Tyskland och USA. Läs gärna mer på abgsc.com.
Om rollen
ABG Sundal Collier söker dig som vill utvecklas inom redovisning och som vill vara med på en långsiktig resa. I rollen kommer du att ansvara för löpande redovisning, bokföring, fakturering samt bokslutsarbete. Det är viktigt att du tycker om att arbeta i ett högt tempo med varierande arbetsuppgifter.
Dina primära arbetsuppgifter kommer att innefatta
- Kostnadsredovisning - boka kostnader på avdelningar, momskoder
- Leverantörsreskontra - skicka in fakturor till systemet, både från mejl och scanna
- Fakturering och uppföljning med påminnelser etc
- Utläggsredovisning - hantera ett digitalt system
- In- och utbetalningar
- Periodiseringar - görs vid bokning av kostnader
- Projektredovisning
- Dagliga bokföringshändelser - mellanhavanden, diverse
- Avstämningar av aktuella konton
- Vara behjälplig vid månad och årsbokslut
- Vara till hands för andra på ekonomiavdelningen
Dina arbetsuppgifter kommer även att innefatta redovisning för sju mindre bolag i mindre omfattning av ovanstående arbetsuppgifter. Du kommer periodvis att avlasta koncernen och få nya utmaningar även från de norska och danska kollegorna.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har 1-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, alternativt att du kommer från en bredare roll som ekonomiassistent eller redovisningsassistent. Du är van vid att ta ansvar och arbeta självständigt med den löpande bokföringen samt varit delaktig i bokslutsarbete.
Vidare önskar vi att du
- Har god systemvana
- Har goda kunskaper i Excel
- Har goda kunskaper i Officepaketet
- Är strukturerad, noggrann, lojal och stresstålig
- Vi ser det som mycket meriterande om du har erfarenhet av Xledger
Som person är du prestigelös och kan vara behjälplig där det behövs. Bolaget lägger stor vikt vid att personen är av hållbar karaktär det vill säga någon som söker en långsiktig arbetsplats och tycker att det är roligt att arbeta med dessa typ av arbetsuppgifter. För att du ska trivas hos ABG Sundal Collier är det viktigt att du är ansvarsfull och uppskattar att arbeta självständigt i en lugn arbetsmiljö.
Tillträde och omfattning
Bolaget sitter i nya lokaler ovanför Gallerian i Stockholm. Tjänsten är heltid med start så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Arbetstider är kontorstider måndag till fredag och de anställda arbetar från kontoret i så stor utsträckning som möjligt. Bolaget erbjuder goda förmåner och generöst friskvårdsbidrag. Detta är en direktrekrytering där du anställs direkt hos ABG Sundal Collier.
Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Christoffer Sperring på christoffer.sperring@hero.se.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
We are heart working”
Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445