OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli en värdefull del av Addbrands ekonomiteam? Just nu befinner sig Addbrand i en expansiv fas och söker därför dig som vill arbeta som redovisningsekonom. Här erbjuds en spännande möjlighet att utvecklas inom redovisning i en dynamisk arbetsmiljö, där du blir en del av bolagets tillväxtresa.
Urval planeras att starta v.31 och intervjuer sker därefter löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Det här är Addbrand
Addbrands vision är att vara den ledande grossisten i Norden på trycksaker. De arbetar med kuvert, lätta emballage, exponeringsprodukter och med mängder av andra pappersprodukter. Dessa säljer de till det ”grafiska mellanledet” som för Addbrand innebär grafiska företag, kontorsvarubolag, promotion företag och reklambyråer i hela Norden.
För att nå bolagets mål och kunna serva deras partners med fler produkter arbetar Addbrand kontinuerligt med att bredda sortimentet. Genom att lyssna på återförsäljare, samtidigt som de hela tiden skannar av marknaden efter passande produkter, ser Addbrand till att ha en ständigt växande produktportfölj. Detta ihop med nya kunder och målet att förvärva inom branschen är grunden i Addbrands mål om ständig tillväxt. Omsättningen i koncernen 2022 var ca SEK 337 miljoner och totalt har koncernen drygt 100 anställda.
Addbrand finns i Bankeryd (SE), Stockholm (SE), Göteborg (SE), Svedala (SE), Drammen (NO) och Vejle (DK). Vilket är det perfekta geografiska utgångsläget för att nå hela Norden så snabbt som möjligt.
Om tjänsten
Som redovisningsekonom hos Addbrand erbjuds du en varierande vardag där du kommer ha en central roll i ekonomiteamet. Du arbetar brett inom ekonomi och kommer att stötta bolagets ekonomichef i olika arbetsuppgifter. En del av arbetet kommer att innefatta ekonomihantering av bolagets norska och danska funktioner.
Du kommer att arbeta både självständigt och i team med arbetsuppgifter så som:
Delaktighet i månadsbokslut, årsbokslut och årsredovisningar
Försäljningsuppföljning och arbete med bolagets nyckeltal
Deklarationer
Momshantering
Månadsvis rapportering inom koncernen
Deltagande i budgetprocesser
Löpande bokföring
Kunder och leverantörsreskontra
Övrigt förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen
Addbrands ekonomiavdelning består idag av en grupp härliga kollegor på tre personer. Här får du vara en del av en positiv och energifylld arbetsmiljö där samarbete och glädje är nyckeln till framgång.
Vi ser gärna att du har
En relevant ekonomiutbildning och cirka två till tre års arbetslivserfarenhet. Krav är att du har någon form av erfarenhet inom redovisning och grundläggande kunskaper inom området. Kommer du från revisionsbranschen ser vi positivt på detta. Vidare har du en god förståelse för det ekonomiska flödet och är van vid att arbeta mot deadlines. Meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta med norska eller danska bolag sedan tidigare. Om inte så ser vi gärna att du är öppen för att lära dig då det finns en del skillnader mellan länderna. För att lyckas i rollen ser vi även att du har goda kunskaper i Excel samt behärskar det svenska och engelska språket i såväl tal som skrift.
Vem är du?
Som person är du både självgående och initiativrik och har en stark analytisk förmåga. Vidare har du ett stort intresse för redovisning och viljan att utvecklas. Du trivs med att ta eget ansvar samtidigt som du befinner dig i en händelserik miljö. Har du ett intresse för HR är det positivt, då det i denna roll finns möjlighet att integrera ekonomi och HR. Tjänsten är ny hos Addbrand så varierande arbetsuppgifter kommer att vara en del av din vardag och därför är flexibilitet viktigt.
Addbrand är villiga att lära upp rätt person som har rätt driv och grundförståelse för den dagliga redovisningen. Här erbjuds du en inspirerande arbetsmiljö där du får möjlighet att växa och utvecklas både professionellt och personligt.
Bra för dig att veta
Placeringsort är på huvudkontoret i Bankeryd.
Du rapporterar till Ekonomichef.
Arbetstider är förlagda måndag till fredag. De flesta arbetar 7–16 men det varierar beroende på individens vilja och livssituation.
Vid eventuella frågor: Kontakta Poolias Rekryteringskonsult Jonna Jonsson på 072-177 52 68.