OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vår kund är en av Sveriges främsta affärsjuridiska byråer och nu söker vi en redovisningsekonom till ett föräldravikariat. Du kommer att vara en viktig del av byråns ekonomiavdelning och ingå i ett team om fem personer med direkt rapportering till CFO. Din roll är att stödja affärsverksamheten, där dina primära kunder är juristerna på Cederquist, men du kommer även att ha kontakt med externa parter. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar fakturering, avstämningar, månadsbokslut, löpande bokföring samt hantering av moms- och skattedeklarationer. Vidare kan du också stötta gällande utläggsredovisning, leverantörshantering samt att vara behjälplig vid månads-, kvartals- och årsstängning. Du kommer även att delta i diverse uppgifter typiska för arbete på en ekonomiavdelning, såsom rapportering, in- och utbetalningar samt projektuppföljning.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Fakturering
• Avstämningar
• Månadsbokslut
• Moms- och skattedeklarationer
Vem är du?
Vi letar efter dig med ekonomiutbildning på högskolenivå eller gymnasial nivå med påbyggnadskurser inom redovisning eller motsvarande. Du har flera års erfarenhet av redovisningsarbete från en ekonomiavdelning, med huvudfokus på fakturering, avstämningar och månadsbokslut. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en konsultorganisation med många kontaktytor. Du behärskar redovisning väl och har goda kunskaper i MS Office-paketet. Erfarenhet av ekonomisystemet Maconomy är en fördel, men inget krav. Du kommunicerar flytande på både svenska och engelska, både i tal och skrift. Dina arbetsuppgifter kräver ett proaktivt och flexibelt arbetssätt, samt en prestigelös inställning till gott samarbete. Eftersom du arbetar utifrån juristernas behov behöver du vara självgående, strukturerad, noggrann och leverera i tid. Vidare är du engagerad och lösningsorienterad samt har förmågan att kritiskt granska och analysera information.
Vad vi erbjuder
Vi erbjuder en konsultanställning via Jurek eller att gå som underkonsult via oss hos vår kund i vackra lokaler i centrala Stockholm. Uppdraget har en omgående start och är ett föräldravikariat på 9-10 månader. Uppdraget är förlagt på heltid.
Hos Jurek Recruitment & Consulting är vi stolta över att kunna erbjuda dig en attraktiv och konkurrenskraftig månadslön. Din professionella och personliga välbefinnande är viktiga för oss, och därför inkluderar vårt erbjudande även en generös semesterförmån samt möjligheter till friskvårdsaktiviteter. Vi tror på att stötta och engagera våra konsulter på bästa sätt, och därför tillhandahåller vi även en dedikerad konsultchef som finns där för att stödja dig i din arbetsresa.
Om du har några frågor eller vill veta mer om denna spännande tjänst är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef, Sara Winberg, via e-post på sara.winberg@jurek.se. Vi ser fram emot att höra från dig och diskutera hur denna möjlighet kan vara nästa steg i din karriär.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52