OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av ekonomi och en passion för noggrannhet och precision? Nu söker vi på Alucrom en redovisningsekonom! Vi befinner oss på en spännande digitaliseringsresa, med ett nytt affärssystem och ett stort fokus på förbättring samt effektivisering av arbetssätt och processer. Det är här du kommer in i bilden - en kompetent och engagerad redovisningsekonom som vill bli en värdefull del av vårt team, och en viktig spelare i utvecklandet av vår ekonomifunktion!
Om oss:
Alucrom är en ledande leverantör av kvalificerat rostskydd och ytbehandling, med verksamhet i Sverige, Finland och Polen. Alucrom erbjuder blästring, avancerad ytbehandling och rostskyddsmålning ute på fält och på våra fasta målningsstationer. Sedan 1996 ingår Alucrom i Granitor som idag finns på 70 orter runt om I Sverige. Vi lägger stort fokus på att inkludera och göra både kunder och våra medarbetare nöjda. Tillsammans med oss arbetar vi för engagemang och motivation för att nå gemensamma mål. Några centrala värderingar som vi som organisation jobbar för är gemenskap, mångfald, respekt och tillit.
Därför är du viktig
I rollen som redovisningsekonom ansvarar du för den svenska reskontrahanteringen och redovisningen, samt bistår i månads- och årsbokslut, koncernredovisning och rapportering. Du kommer självständigt ansvara för och utveckla kund- och leverantörsreskontraprocessen samt den löpande redovisningen. I rollen ingår bland annat uppgifter som löpande redovisning, avstämningar, kontering av kund och leverantörsfakturor, kreditbedömning och betalningar. Rollen innefattar en liten del övriga administrativa uppgifter samt erbjuder goda möjligheter till vidare fördjupning inom redovisningsområdet. Utöver dina arbetsuppgifter kommer du ha möjlighet att vara med på en tillväxtresa och delta i olika förbättringsprojekt inom system och processer.
Du kommer ingå i ett välfungerande team om fyra personer och tillsammans arbetar ni för att fortsätta utveckla en ekonomifunktion i framkant som kännetecknas av struktur, ordning och reda. För att trivas på uppdraget är du en lagspelare med positiv inställning både till ditt arbete och din omgivning. Vi letar efter en doer som är öppen och flexibel för förändring och som gärna kommer med egna förbättringsförslag och idéer. Som person är du noggrann, strukturerad och har förmåga att kunna prioritera och planera ditt arbete på ett självständigt sätt. Du har ett stort eget driv, är lösningsorienterad och tar egna initiativ för att förbättra och effektivisera våra arbetssätt och processer. Du har en god kommunikativ förmåga och behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. För att bli en del av teamet och integreras väl i vår organisation ser vi att du har en mycket god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i grupp.
Stor vikt kommer att ligga på dina personliga egenskaper och för rätt person finns goda möjligheter att utvecklas inom ekonomiområdet.
Du kommer bli du en del av en öppen och dynamisk organisation där mycket händer. Du kommer att vara baserad i helt nybyggda lokaler i Arendal där vårt flaggskepp till ny fabrik återfinns sedan oktober.
Om vi får önska
Vi vet inte vem du är - än, men vi har en god idé om vad du har med dig sedan tidigare:
- Högskoleutbildning inom ekonomi alternativt för rollen relevant yrkeserfarenhet
- Ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, så som exempelvis löpande bokföring och/eller reskontrahantering
- Du är van användare av affärssystem och Officepaketet och Excel i synnerhet
- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska.
Bra att veta
- Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde 1 februari.
- Placering är på vårt nybyggda huvudkontor i Arendal, Göteborg
- Du rapporterar till CFO Mattias Johansson
- Visa ditt intresse snarast, urval sker löpande
Om du vill veta mer om Alucrom, kan du läsa mer på vår hemsida www.alucrom.se (http://www.alucrom.se)
Kontaktpersoner på detta företaget
Sabina Svensson
031-61 72 10