Redovisningsekonom till AMGA

Arbetsbeskrivning

AMGA är ett svenskägt bolag med expertis inom service, bank/finans, försäkring och försäljning. Vi är specialiserade på konsulttjänster, rekrytering och affärsutveckling. Företaget är medlem i Almega Tjänsteföretagen och tillämpar kollektivavtal för branschen.
Vill du arbeta med redovisning med ett bolag som utmanar branschen? Då kan denna tjänst vara intressant för dig!
Arbetsuppgifter
Som Redovisningsekonom kommer du få en operativ nyckelroll med ett brett ansvarsområde där du kommer att axla ett huvudansvar hos en av våra kunder. Du kommer att arbeta i en dynamisk och familjär avdelning inom en välrenommerad organisation. I din roll har du stora kontaktytor, främst internt men kontakt med externa kunder förekommer. För rätt person finns möjlighet att vara med och utvecklas och få utökade arbetsuppgifter.
Vidare innebär arbetet:
- Hantera och leda redovisningsuppdrag inkl. löpande redovisning
- Uppdatera riktlinjer, normer och instruktioner enligt ändrade standarder inom området
- Hantering av leverantörsreskontra, faktureringsrutiner, in-och utbetalningar
- Avstämningar och förberedande månadsbokslut
- Delta i olika projekt internt 
- Hantering av kreditkontroller och kravrutiner
Vem är du?
Vi söker dig som är affärsdriven och stark i att implementera och genomföra olika processer. Vidare vill du påverka din arbetssituation, företagets framtid och tror på laget före jaget.
Du är lösningsfokuserad och inte rädd för att ta egna initiativ och har goda kunskaper inom redovisning och arbetat minst 1 år inom ekonomiområdet. 
Du är självgående i den interna redovisningen, utan krav på bokslutsarbete. Du tycker om att arbeta i en föränderlig miljö och är bra på att bygga relationer med människor runt omkring dig.
Kvalifikationer
- Förmågan att hålla helhetssyn, även i tider av förändring, och har möjlighet att prioritera och fatta självständiga beslut
- Du är motiverande och inspirerande i ditt arbete med dina kollegor
- Erfarenhet från att arbeta i ekonomisystemet Fortnox samt goda kunskaper i Excel
Om bolaget

AMGA är grundat av branscherfarna entreprenörer tillsammans med Gasell – och systerbolaget Ageris och förser organisationer med värdefulla humana resurser som skapar bestående affärsnytta genom innovativa upplägg. Affärsområdena bolaget är verksamt inom är konsulttjänster, rekrytering & affärsutveckling inom customer experience, bank/finans, försäkring och försäljning. Vi samarbetar idag med Sveriges mest ledande bolag och expanderar kraftigt inom branschen. 

Bolaget du ansvarar för erbjuder dig utmaningar och möjligheter för personlig och yrkesmässig utveckling genom utbildning. 

Är du en person som trivs i en resultatdriven kultur och i en kreativ och dynamisk miljö så ser vi fram emot din ansökan!
Vår kunds moderna kontor är beläget i Stockholm med mycket bra kommunikationer, restauranger, affärer och gym i området.
Fast lön samt tillkommande förmåner ingår via kollektivavtal. Tillsättning av tjänst önskas senast 2017-06-16. Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan nu!
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Martin Edin på 08-551 118 72.
Sista ansökningsdag 2017-05-15.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AMGA AB SOLNA
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 24 maj 2017

Besöksadress

Solna Business Park
None

Postadress

Svetsarvägen 8
SOLNA, 17141

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024