OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Letar du efter en spännande karriärmöjlighet som redovisningsekonom? Då har du kommit till rätt ställe! Vi söker dig som är en driven och erfaren redovisningsekonom som vill vara en del av Amice redovisingsbyrå. Du kommer att arbeta tillsammans med andra duktiga professionella redovisingsekonomer för att bidra till fortsatta tillväxt och förenkla ekonomiarbetet för Amice kunder. Läs vidare och välkommen in med din ansökan redan idag då urval sker löpande!
OM TJÄNSTEN
Amice startades med visionen att förenkla för företagare. De hjälper sina kunder med bland annat deklarationer, bokföring, årsredovisningar samt allt annat relaterat till företagets ekonomi. Amice mål är att erbjuda sina kunder hög kvalité och kvalificerat redovisningsarbete där alla är nöjda.
I dagsläget är det 5 personer som arbetar på Amice, det är familjär känsla på kontoret där alla ställer upp för varandra. I denna roll som redovisningsekonom kommer du arbeta tätt med dina kollegor och själv ansvara för runt 25-45 av Amice kunder. Amice arbetar med små till medelstora bolag.
Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader, om alla parter är nöjda med samarbetet finns goda chanser till förlängning och eventuell överrekrytering.
#
#
Du erbjuds
* En flexibel arbetsplats som värnar om sina medarbetare, du kan arbeta on remote några dagar i veckan
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som redovisningseknom så kommer du att få ansvar för hela ekonomiflödet hos flera av Amice kunder. Du kommer bland annat att:
* Ansvara för löpande bokföring
* Genomföra årsbokslut
* Genomföra kontoavstämningar
* Ansvara för fakturering
* Rådgivning och konsultationer
VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av motsvarande arbete, gärna från redovisningsbyrå
- Har obehindrade kunskaper i svenska såväl i tal som skrift då båda språk används i det dagliga arbetet
- Har en god systemvana
Meriterande:
* Har goda kunskaper i polska då flera av bolagets kunder kommunicerar på polska
I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga kompetenser och ditt intresse för tjänsten. Motivera väl i din ansökan varför du valt att söka just denna tjänst.
För att du ska trivas i rollen ser vi att du är en driven och ansvarstagande person som gillar att samarbeta och trivs i mindre grupper. Vi ser gärna att du är bekväm att arbeta under stress samt mot deadlines. Det är också viktigt att du trivs i mötet med kunder och är serviceminded då en del av tjänsten består av att rådge kunder. Utöver detta kommer vi att fokusera på följande kompetenser:
* Strukturerad
* Samarbetsinriktad
* Nätverkande
* Kvalitetsmedveten
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 6 månader med goda möjligheter till förlängning
* Lön: Timbaserad månadslön
* Placering: Farsta, Stockholm
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Amice Konsult AB startades med visionen att förenkla för företagare. Deras kunder slipper oroa sig över deklarationer, bokföring, årsredovisningar och allt annat relaterat till företagets ekonomi för att istället kunna fokusera på att expandera och driva den dagliga verksamheten. De värderar sina anställda högt och gillar att ha roligt på jobbet!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231