Redovisningsekonom till arkitektkontor i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vi söker en driven redovisningsekonom som lockas av att arbeta i ett klimat där humor paras med professionalism. Initiativ och viljan att påverka uppskattas, beslutsvägarna är korta det finns stora möjligheter att utvecklas.

Företaget, grundat 1952, präglas av struktur kombinerat med kreativ omprövning, gedigen erfarenhet finns sida vid sida med en ny generations energi och nyfikenhet. Idag ägs företaget av 13 delägare, alla verksamma inom företaget, och är ett helägt dotterbolag i en koncern av flertalet bolag. Idag är kontoret 40 anställda, många med en internationell bakgrund vilket berikar med ny kompetens och erfarenhet. Företaget präglas av arkitektverksamhetens krav på flexibilitet och kreativitet samtidigt som det finns en lång tradition av stark ekonomisk styrning och företaget rankas AAA. Certifierade enligt ISO 9001:2008 och ISO 14001:2004.

Kontoret ligger mitt i Stockholms city och verksamheten präglas av Stockholms dynamiska utveckling. Huvudområdena för uppdragen finns inom handel, kontor och bostäder och kontoret har idag ett antal väl kända projekt i Stockholmsområdet i sin portfölj.



Dina arbetsuppgifter

I rollen som redovisningsekonom är det du som ansvar för kund och leverantörsreskontran med stöttning från ekonomichefen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

- Ansvara för kundreskontran

- Stötta och tillsamman med uppdragsansvariga utveckla ett effektivt administrativt system vg ex fakturering

- Skapa fakturaunderlag

- Fakturera

- Krediteringar

- Matchning av betalningar och påminnelser

- Göra utdrag/sammanställningar för kundfrågor

- Kontrollera alla fakturor i koncernen

- Fortsätta att implementera e-faktura i systemet



Din profil

Vi söker dig som har ett par års erfarenhet från redovisning/ekonomi, du har en ekonomiutbildning men det är inget krav på att du är civilekonom. Viktigt är att du har en god förståelse för vad ekonomisk redovisning innebär.

Viktigt för oss är vem du är som person. Du är driven och initiativrik och samtidigt en kommunikativ lagspelare. Vi är nyfiken på att höra mer om dina tankar och idéer och du har ett engagemang för ditt arbete och är noggrann i dina arbetsuppgifter. Vi värderar högt att du är ansvarstagande och självgående.

För att lyckas i denna roll är det viktigt att du är prestigelös och tycker det är självklart och kul att hjälpa till där det behövs, även när det ligger utanför din arbetsbeskrivning.



Övrig information

Placeringsort: Stockholm

Start: Så snart som möjligt med hänsyn till ev uppsägningstid

Varaktighet: Konsultuppdrag på 6 månader med ambition att du blir tillsvidareanställd hos företaget efter det.

Arbetstid: Tjänsten är på 75% och arbetstiderna är flexibla under kontorstider.

Lön: Enligt överenskommelse.



Har du frågor gällande tjänsten så är du varmt välkommen att kontakta Sandra Jarsäter

Mail:

Mobil: 0735 405950

Vi ser mycket framemot din ansökan! Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag! Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.



Om Maxkompetens

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på 7 orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 400 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Emma Linde
073-4368109
Kristina Lindberg

Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg

Kristina Lindberg
076-6187940
Madeleine Göransson
0733205636
Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Adlerstam
0734-368169
Magdalena Josefsson
0734-368111

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 april 2021
  • Ansök senast: 14 maj 2021

Besöksadress

Herkulesgatan 12, Stockholm
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024