OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Arthrex är ett globalt medicintekniskt företag och en av de ledande aktörerna inom ortopedisk utrustning och medicinsk utbildning. Till Arthrex Sverige AB söker vi nu en redovisningsekonom med start i maj 2023, för ett 12-18 månaders föräldravikariat.
Dina arbetsuppgifter kommer att omfatta:
- Löpande bokföring, leverantörsreskontra, kundreskontra och avstämningar
- Förbereda månads-, kvartals- och årsbokslut
- Månadsbokslut och rapportering
- Granskning och bokföring av resekostnader
- Stöd vid förberedelse av intern/extern revision
- Hantera insamling av miljödata
- Stötta HR med diverse administrativa uppgifter
- Ad-hoc-support för olika behov i organisationen
Arthrex är en spännande och framåtsträvande organisation där alla har möjlighet att bidra till fortsatt tillväxt och utveckling. Du kommer att få en grundlig onboarding och kollegor som alla är stolta över att vara en del av Arthrex-familjen. Arthrex Sverige sitter i rymliga och ljusa lokaler med bra läge och attraktiva arbetsförhållanden.
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som är minst gymnasiekonom, men som gärna även har en universitets- eller yrkesutbildning inom redovisning/ekonomi. Du har viss erfarenhet från en liknande roll inom bokföring eller redovisning. Du är flytande i Microsoft Office-paketet, särskilt Excel och är snabblärd gällande ERP-system (erfarenhet av Navision eller SAP skulle vara en fördel). Du har en praktisk och lösningsorienterad attityd, samt är flytande i svenska och engelska, i både tal och skrift.
Om Arthrex
Med ett måtto om att ”Helping Surgeons Treat Their Patients Better”, är Arthrex banbrytande och har sedan starten utvecklat mer än 11 000 innovativa produkter och tekniker för minimalinvasiv ortopedisk kirurgi världen över. Arthrex grundades 1981 och har sitt huvudkontor i USA, Naples/Florida, med globala divisioner i Europa och Asien. Företaget är ett privatägt familjeföretag som idag har över 4 000 anställda i tjugo dotterbolag och distributionscenter världen över.
Arthrex Sverige AB startades 2004 och har sedan dess gått från att vara en liten aktör till att idag vara marknadsledande inom flera produktområden. Arthrex Sverige blev ett Great Place to Work® 2022.
Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin (https://www.linkedin.com/company/amendo/%20), Instagram (https://www.instagram.com/amendoab/%20), Facebook (https://www.facebook.com/amendoab/?locale=sv_SE) och TikTok (https://www.tiktok.com/@amendoab)!
Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.
Frågor och kontakt I denna rekrytering samarbetar Arthrex med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Recruitment Manager Helena Persson på helena.persson@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!
LI-HP1
ekonomi