OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
REDOVISNINGSEKONOM TILL ASTERI FACILITY SOLUTIONS I SOLNA
Redovisningsekonom • Solna Strand • Stockholm
Drivs du av att arbeta i en bred redovisningsroll där du ansvarar för den löpande redovisningen, leder bokslutet samt får vara med att utveckla processer och rutiner?
Vill du arbeta nära Head of Finance med både likviditetsplanering, rapportering samt bidra till att effektivisera ekonomifunktionen?
Då kan rollen som redovisningsekonom hos Asteri Facility Solutions vara din nästa utmaning.
Vad innebär rollen?
Asteri Facility Solutions finance-avdelning består av fyra personer, två redovisningsekonomer, en Business Controller samt Head of Finance.
Arbetet som redovisningsekonom är varierande och innebär dels att arbeta operativt med de dagliga flödena och dels att driva bokslutsarbetet, utveckla processer och rutiner samt sköta rapportering varje månad.
I din roll som redovisningsekonom kommer du
Arbeta med avstämningar, löpande bokföring och bokslut enligt K3
Driva och vidareutveckla rutiner och processer inom redovisning
Implementera och följa upp relevanta KPI:er
Granska kostnader/intäkter
Likviditetsuppföljning och planering
Vara delaktig i budget- och prognosarbetet
Säkerställa att bolaget följer lagar och regler inom redovisning.
Ansvara för in- och utbetalningar samt kontakt med bank.
Arbeta med både kund- och leverantörsreskontra.
Ta fram ekonomiska rapporter, sammanställningar och övriga underlag till ledningsgruppen
Vem är du?
Vi söker dig som har minst 3-5 års erfarenhet från en ekonomiavdelning där du arbetat med kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring samt varit delaktig i bokslutsarbetet.
Du är en prestigelös person med goda redovisningskunskaper som trivs att arbeta med varierade arbetsuppgifter, både operativt och strategiskt och med en förmåga att utveckla processer och rutiner inom dina egna ansvarsområden. Du är en van användare av Excel och har du dessutom ett systemintresse är det meriterande. Du är flytande i svenska språket i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska. Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi.
Som person är du målinriktad, kommunikativ och självständig samtidigt som du är affärsmässig. Du uppskattar en snabb och dynamisk företagskultur där du får möjlighet att driva förändringar och ta egna initiativ.
Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder positiv och prestigelös företagskultur som präglas av ett stort engagemang samt affärsmässighet.
Att vara en del av teamet på Asteri Facility Solutions handlar om att växa tillsammans och bidra till att skapa en så bra ekonomifunktion som möjligt.
Asteri Facility Solutions har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag, sex veckors betald semester, flextid samt möjlighet att arbeta på distans ett par dagar i veckan, enligt överenskommelse.
Tillträde: Max 3 månaders uppsägningstid
Omfattning: Heltid, 40h/vecka.
Typ: Rekrytering till Asteri Facility Solutions
Har vi väckt ditt intresse?
I denna rekrytering samarbetar Asteri Facility Solutions med Andremo Finance. Vi ser fram emot att få din ansökan via andremofinance.com så snart som möjligt. Har du frågor kring tjänsten kontakta ansvarig rekryteringskonsult André Moraru på andre@andremofinance.com. Intervjuer och urval kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan snarast möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!
Det här är Asteri Facility Solutions
Asteris syfte är att leverera kompletta och fokuserade lösningar inom lokalvård och facility management. Vi finns representerade i större delen av landet och våra kunder återfinns inom det privata näringslivet, offentlig sektor, statliga myndigheter och bolag samt kommunal verksamhet. Vi arbetar tillsammans med företag som är måna om kvaliteten och vill skapa en gynnsam arbetsmiljö för sina medarbetare.
Asteri är ett Auktoriserat serviceföretag genom Almega Serviceföretagen och är anslutna till flertal kollektivavtal. Vi är också ISO9001 och ISO14001 certifierande.
I februari 2022 bytte företaget namn till Asteri i samband med ett ägarbyte.