OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SJR tillsätter nu en redovisningsekonom till B2B IT-Partner som har sitt huvudkontor i Solna. Vår kund har generöst upplägg vad det gäller hybridslösning där du kan arbeta hemifrån flera dagar i veckan. Detta är inledningsvis ett 6 månaders konsultuppdrag via SJR med start omgående alternativt början av november. För rätt person är därefter tanken att man blir överrekryterad till B2B -IT Partner.
I din roll som Redovisningsekonom kommer du vara en del av ekonomiavdelningen och arbeta brett inom ekonomiområdet. Du kommer dessutom agera spindeln i nätet gentemot verksamhetens sales support där ditt ansvar är att supporta i ekonomiska frågor.
Arbetsuppgifter:
- Arbete i samband med månadsbokslut, stötta i årsredovisning/årsbokslut
- Fakturering
- Leverantörs/kundreskontra
- Hantera betalningar
- Stämma av bankkonton
- Kontering av omkostnadsfakturor och utlägg
- Påminnelsehantering
Din profil:
För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du har en examen inom ekonomi och har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare samt har god förståelse för det ekonomiska flödet.
Som person är du prestigelös, kommunikativ och har lätt att ta dig an uppgifter både högt och lågt. Du känner dig bekväm att arbeta självständigt och vågar ta egna initiativ där det behövs, samtidigt som du trivs i grupp. Då rollen innebär många kontaktytor krävs det att du har lätt för att bemöta olika människor och servicemedveten. Har du erfarenhet utav affärssystemet Navision är det meriterande
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Atena Vinogradova 072-394 33 22. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-10-29.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Låter detta intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Varmt välkommen med din ansökan!
Om B2B IT-Partner
B2B-IT Partner är en återförsäljare av IT till företag. Vi grundades 2004 med målsättningen att utmana de stora jättarna i vår bransch. Vi är idag cirka 60 anställda och har samma målsättning som vid starten. Vi erbjuder våra kunder skräddarsydda produkter och tjänster inom IT. Vi är ett snabbfotat företag som kan agera flexibelt och självständigt för att hela tiden ligga i framkant med vårt marknadserbjudande. På B2B står kundkontakt och lyhördhet i centrum. Ingen kund är för stor eller för liten. Med tiden har vi byggt upp erfarenhet och kompetens som täcker det breda spektra av behov och utmaningar som vi ställs inför. Vår slogan ”Lite snabbare, lite bättre” är ett förhållningssätt som genomsyrar hela företaget och sättet vi arbetar på.
Våra kunder är företag och organisationer i storleken 10 till 5 000 anställda inom både privat och offentlig sektor. Hos oss arbetar det flest personer med antingen en säljande eller en teknisk roll. Verksamheten är uppdelat i två grenar; Försäljning och Advanced Solutions. Vi har fyra olika affärsområden; Infrastruktur, Tjänster, Workplace och Cloud. Alla våra medarbetare arbetar på vårt kontor i Solna.
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88