Redovisningsekonom till Bemz Butik & Showroom

Redovisningsekonom till Bemz Butik & Showroom

Arbetsbeskrivning

Söker en redovisningsekonom till designföretaget Bemz!


Om företaget

Bemz är ett Stockholmsbaserat, globalt e-handelsföretag som specialiserat sig på skräddarsydda designöverdrag och ersättningsben för IKEA-möbler. Med tonvikt på hållbarhet och medveten konsumtion är Bemz uppdrag att förlänga livslängden på IKEA-möbler på ett personligt sätt. Bemz maskintvättbara överdrag, är handgjorda på beställning i Europa och är tillverkade av ett medvetet urval av tyger. Med Bemz utbud av möbeltillbehör kan kunderna helt förändra utseendet på sin IKEA soffa, fåtölj och mer.





Som redovisningsekonom på Bemz kommer du att verka i en central roll och rapportera direkt till CFO. Ekonomifunktionen består idag av CFO och en Business Controller. Du kommer att ansvara för den löpande redovisningen och leda bokslutet (månadsvis och årligen). Vidare kommer du att vara delaktig i att vidareutveckla ekonomiprocesserna och effektivisera verksamheten inom ekonomiavdelningen. Vi intervjuar kandidater löpande och ber dig därför att skicka in ditt CV redan idag!





Vad Bemz kommer att erbjuda dig

I den här tjänsten får du stor möjlighet att växa tillsammans med företaget med dina högt engagerade kollegor. Du kommer att vara en del av en internationell och fartfylld miljö med en öppen och vänlig kultur. Dessutom präglas kulturen och företagets kärna av hållbarhet, från värderingar och design av produkterna till företagets processer.




Din utmaning

• Ansvarig för den dagliga bokföringsverksamheten, såsom löpande registrering av transaktioner, AP/AR, avstämning av saldokonton, kassahantering, bokning av betalningar (Klarna/PayPal), månads- och årsbokslut

• Leda bokslutsaktiviteterna och vara en del av bokslutsprocessen

• Leda löneprocessen och fungera som huvudkontakt för vår externa lönetjänstleverantör

• Engagerad i att vidareutveckla de ekonomirelaterade processerna genom digitalisering

• Inblandad i momsredovisning till skattemyndigheten

• Hantera 9 valutor och stämma av varje bankkonto regelbundet

• Kontaktpunkt för externa intressenter såsom banker, revisor och leverantörer

• Ansvarig för kontorsledning och HR-relaterade frågor





Din bakgrund

Vi söker en person som har tidigare erfarenhet från arbete som redovisningsekonom, arbete med löpande bokföring samt månads- och årsbokslut. Vidare är det meriterande om du har tidigare erfarenhet från Business Central (ERP) och e-handel. Du behärskar engelska flytande i både skrift och tal, då det är vårt kontorsspråk.




Personliga kvaliteter

Du är en positiv, öppen och kommunikativ person som trivs med att arbeta i ett litet team med drivna kollegor. Vi söker dig som är kvalitetsmedveten, strukturerad och kan ta egna initiativ i sitt arbete. Du har respekt för deadlines, kan hantera stress och är resultatorienterad. Dessutom gillar du att samarbeta med dina kollegor, tycker om att arbeta i en internationell miljö och strävar efter att vara en del av ständigt förbättrande processer.




Vid frågor är du välkommen att kontakta liza.diakova@kraftsam.se eller fredrik@kraftsam.se

Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten ska tillsättas omgående, så vi ber dig skicka in din ansökan i form av CV och personligt brev där du beskriver varför du är lämplig för tjänsten!



Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kraftsam Personal AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2022
  • Ansök senast: 20 januari 2023

Besöksadress

Karlbergsvägen 77
None

Postadress

Karlbergsvägen 77
Stockholm, 11335

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024